صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / قیمت جهانی طلا در بازار امروز

قیمت جهانی طلا در بازار امروز

کسب و کار نیوز - قیمت فلز زرد در معاملات اولیه امروز تا ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، به نقل از رویترز، در حالی که اقدامات تلافی جویانه تجاری آمریکا و چین علیه یکدیگر موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس و افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در دارایی های امن شده است، قیمت طلا امروز بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت فلز زرد در معاملات اولیه امروز تا ۱۵۵۴ دلار و ۵۶ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۳ تاکنون بود. قیمت طلا سپس تعدیل شد و با افزایش ۰٫۹ درصدی نسبت به جلسه قبل به ۱۵۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۰٫۸ درصد رشد داشت و به ۱۵۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

روز جمعه ترامپ تعرفه وضع شده بر ۵۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را ۵ درصد دیگر افزایش داد. این اقدام چند ساعت پس از آن اعلام شد که پکن اقدامات تلافی جویانه ای را علیه ۷۵ میلیارد دلار کالای چینی اعلام کرد.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار طلا برنده اصلی توئیت های روز جمعه ترامپ بوده است.»

در مقابل ارزش سهام در بازارهای بورس جهان شاهد افت شدیدی بود. روز جمعه ارزش سهام در بورس وال استریت سقوط کرد و بازارهای آسیایی نیز روز دوشنبه همین روند را در پیش گرفتند.

تجار همچنین در حال پیگیری اخبار مربوط به نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه بودند، جایی که ترامپ گفت، ممکن است در مورد تعرفه ها تجدید نظر کند. بعدا کاخ سفید توضیح داد منظور ترامپ این بوده که ای کاش هفته گذشته تعرفه کالاهای چینی را بیشتر افزایش داده بود.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حال حاضر شاهد میزانی از برداشت سودها در بازار طلا هستیم اما این احساس کلی حاکم بر بازار را تغییر نداده است.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.