صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / صنعت فین تک با اهداف فاصله دارد
صنعت فین تک با اهداف فاصله دارد

وزیر اقتصاد:

صنعت فین تک با اهداف فاصله دارد

وزیر اقتصاد با انتقاد از وجود موانع در مسیر حرکت صنعت فین تک در کشور گفت: اگر حاکمیت به عنوان متولی مالیات، گمرک، بیمه و بورس نقش خود را به درستی ایفا کرده بود، در جایگاه بهتری در حوزه فین تک و استارتاپ ها قرار داشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرهاد دژپسند با بیان اینکه روندهای موجود و چشم‌اندازهای ترجمه شده فاصله زیادی دارد گفت: یکی از دلایل ایجاد یک فاصله، نهادها و ساختارهای اصلی کشور هستند که وظایف اصلی خود را ایفا نکردند. وی افزود، سوالی که وجود دارد این است که وزارت اقتصاد به عنوان متولی مالیات بیمه و گمرک چه وظایفی در حوزه فناوری های جدید داشته و ایا به وظایف خود در این زمینه کرده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد، باید زمینه را به نحوی هموار می کردیم تا با سرعت بیشتری در مسیر دستیابی به اهداف حرکت کنیم. اگر بخواهیم با این سرعت حرکت کنیم معلوم نیست در حوزه فین تک و استارت آپ کی به مقصد خواهیم رسید. دژپسند گفت: اگر حاکمیت نقش خود را به درستی ایفا کرده بود مجموعه های فعال در حوزه های استارتاپی در جایگاه واقعی خود قرار داشتند. در حال حاضر روندی که در صنعت فین‌تک شاهد هستیم با اهداف ما در چشم‌انداز فاصله دارد. به گفته وزیر اقتصاد با تقسیم کار مشخص و تخصصی کردن امور به دنبال رشد صنعت فین‌تک‌ها و کسب بالاترین بهره برداری از حوزه استارتاپ‌ها هستیم.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.