صفحه اصلی / سرخط خبرها / تمایل به کالای خارجی

آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت؛ معدن و تجارت

تمایل به کالای خارجی

کسب و کار نیوز -اگر کلاهبرداران به اسم برندهای داخلی کالا عرضه کنند، اول از همه بر عهده برند داخلی است که از خود دفاع کرده و مانع فعالیت این سودجویان شود.

سرمقاله

کسب و کار نیوز –  برای مثال تولیدکننده لوازم خانگی دستگاهی را تولید کرده که خدمات پس از فروش هم دارد. در صورتی که مشتریان این کالاها پیگیر خدمات پس از فروش باشند و یا شماره سریال گارانتی را با شرکت مورد نظر مطابقت دهند؛ تخلف آشکار می‌شود. در رابطه با کالای خارجی نیز این پروسه به شناسایی صحت برند کالا کمک خواهد کرد. اما معمولا این تخلفات را ما در رابطه با کالای خارجی مشاهده می‌کنیم که نماینده‌ای برای خدمات پس از فروش آن در بازار نیست واز آنجایی که مردم برندخارجی را بر ایرانی ترجیح می‌دهند، ریسک چنین خریدهایی را می‌پذیرند. افزایش تمایل فرهنگی به خرید برندهای خارجی باعث فروش اجناس زیرپله ای شده است.
اجناس تقلبی یا در فروشگاه‌های رسمی به فروش می‌رود که متولی پیگیری این امر اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط است و یا از طریق فروشگاه های مجازی که باید با آنها برخودر قانونی داشت.
از آنجایی که روی فروشگاه‌های مجازی کنترل دقیقی نیست، این سودجویی ها معمولا از این طریق صورت می‌گیرد. موضوع دیگر که به آن اشاره شد، علاقه مردم به خرید برندهای خارجی است. اگرچه قیمت این کالاها بالا رفته و کالای داخلی از نظر قیمتی قدرت رقابت با کالای خارجی را دارد، اما مردم کماکان ترجیح می‌دهند، کالای خارجی خرید کنند نه ایرانی و همین مسئله باعث می‌شود که گاها گرفتار سودجویان و کلاهبرداران شوند. چرا که عرضه کنندگان برای اغوای مشتریان قیمت ارزان تعیین می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.