صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پنجاه و دومین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
پنجاه و دومین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد

با موضوع : «راهکارهای توسعه فضاي كسب و كار مجازي با رونق افسار گسيخته ماينينگ و بازيگران ارز مجازي و نیز بررسی رمز ارزها و چگونگی بستر سازی برای استفاده آنها در سیستم اقتصادی کشور»

پنجاه و دومین نشست کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد

کسب و کار نیوز- به ریاست : محمد صادق مشایخ

و با حضور اعضای کمیسیون :

سید محمد هاشمی اصفهانی – مشاور وزیر نفت در دولت اصلاحات

رمضانعلی صادق زاده – قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش وزارت صمت و استاد دانشکاه صنعتی خواجه نصیر

زهرا جواهریان – مشاور اقتصادی معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور

ایرج حسابی- رئیس بنیاد علمی و فرهنگی پروفسور حسابی

سید جلال ساداتیان – سفیر اسبق ایران در انگلستان

سیده خدیجه توفیقیان – دبیر کانون زنان استان تهران حزب کارگزاران سازندگی

شهریار عامری – استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر

پروانه چمن – جامعه شناس

شهرام خانزاده – عضو هیات علمی دانشگاه

لیلا خوشکام – عضو کانون زنان حزب کارگزاران سازندگی

قاسم خرمی – مدیر مسوول مجله کارخانه دار

ثریا دانا – کارشناس وزارت راه ، مسکن و شهرسازی

منصوره خسینی – مسوول میز ارمنستان سازمان توسعه تجارت ایران

مهدی صانعی – تحلیلگر اقتصادی و استاد دانشگاه

محمد حسین مرادی زاده – حقوقدان

علیرضا مهدیه – مهندس مشاور

شهرام خانزاده – استاد دانشگاه

عابد مشایخ – دبیر کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان


به گزارش کسب و کار نیوز، محمد صادق مشایخ ، رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان گفت : بهره برداری از دانش روز الزامی است و بویژه در بحث فضای مجازی و کسب و کارهای الکترونیکی می بایست حمایت همه جانبه جهت رشد آنها صورت پذیرد . در این راستا هیچ گونه مقاومت و ایجاد مانع صحیح نیست.در شرایط کنونی فیلترینگ اینترنت و ابزارهایی چون تلگرام اصلا پسندیده نیست و باید هر چه سریعتر بر طرف شود.از مشاغل اینترنتی و الکترونیکی باید حمایت کرد چرا که جوانان بشدت در این حوزه ها علاقمندانه فعالند.در این مسیر باید از برنامه ها و طرحهای علمی و اجرایی متفکران و دانشمندان حوزه مشاغل اینترنتی و حوزه دیجیتال جهت پیشرفت و توسعه تجارت الترونیکی بهره برداری گردد. اقتصاد الکترونیکی باید راهبرد توسعه اقتصاد ملی کشور شود.

 بنیاد امید ایرانیان

رمضانعلی صادق زاده گفت : وزارت صنعت ، معدن و تجارت متولی صدور پروانه کسب و کارهای دیجیتالی و ارزهای دیجیتالی است. مجوز ماینینگ رمز ارزها به شرکتهای حقوقی داده می شود که اجرای آن در  سی اچ پی فقط باید صورت گیرد. در حال حاضر چارچوب فعالیت ماینینگ توسط هیات دولت تصویب شده است.در حوزه ارزهای دیجیتالی اقدامات رو به جلوست و چشم انداز مطلوبی پیش روست.

قائم مقام معاونت پژوهش و فن آوری وزارت صمت افزود : در بحث دیتا ماینینگ از تکنولوژی بلاک چین استفاده می شود که سیستم تماما رمز است و تکنولوژیک.در صنعت ، چه- لو تک –چه- مدیم تک و چه – های تک ، همگی باید از وزارت صمت مجوز بگیرند.همچنین شرکتی که بخواهد تولید انبوه انجام دهد باز باید مطابق قوانین از وزارت صمت مجوز بگیرد ، لذا مسیر اخذ مجوز ماینینگ و رمز ارزها باید از وزارت صمت عبور کند.

 بنیاد امید ایرانیان

علیرضا مهدیه گفت : از جمله معایب رمز ارزها اینکه به عنوان مثال ، بیت کوین هنوز اعتبار چندانی در عرصه جهانی کسب نکرده است.بانکها و وال استریت و یا شخصیتهای موفقی چون وارن بافت و بیل گیتس با آن موافق نیستند.در حال حاضر امکان تبادل مالی کلان توسط بیت کوین وجود ندارد.جالب آنکه بسیاری از کشورهای ورشکسته و با نرخ تورم بالا از آن استفاده می کنند.

این تحلیلگر اقتصاد مهندسی افزود : از جمله مزایای بهره برداری از رمز ارزها در ایران می توان به : ارزانی نرخ برق ، اشتغالزایی مطلوب در این حوزه ، راحتی ایجاد واحد صنعتی کوچک و پیشرفت سریع در این حوزه اشاره نمود.البته باید گفت سیطره رمز ارزها در دنیا برای اینست که با آن می توانند تحریمها را دور بزنند.لذا دولت در این حوزه نباید ورود کند.در حال حاضر نیاز به رمز ارزها در کشور بسیار دیده می شود بنابراین از ماینینگ و فعالان این عرصه باید حمایت شود.

 بنیاد امید ایرانیان

زهرا جواهریان گفت : در بحث رمز ارزها دولت باید نقش تسهیلگری داشته باشد ولی نباید مداخله کند . این موضوع یک مبحث علمی است و لازمه توسعه و بستر سازی آن حمایت و تسهیلگری دولت است.

مهدی صانعی گفت : دلیل مخالفت سرمایه داران سنتی با رمز ارزها اینست که جنس سرمایه و سرمایده داری در این حوزه کاملا با سیستم سرمایه داری سنتی متفاوت است.بحث حمایت از رمز ارزها باید با نگرش علمی و دید فنی صورت پذیرد . نباید نظرات سنتی در این حوزه ورود کند.

 بنیاد امید ایرانیان

سید محمد هاشمی اصفهانی گفت : اسیکهای ماینینگها باید توسعه یابند و در جهت توسعه ارزهای دیجیتالی و اقتصاد دیجیتال باید از کلیه سیستمها و دانش های روز کامپیونری و الکترونیکی بهره برداری نماییم.نقد وارده بر تفویض اختیار صدور مجوز ماینینگ رمز ارزها به وزارت صمت است . با توجه به اینکه پروسه ماینینگ و مبحث رمز ارزها یک فرآیند کاملا علمیست لذا نهاد اعطا کننده مجوز و حامی باید معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهوری باشد نه وزارت صمت.

 

همچنین مطالعه کنید:

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اسنپ، از زمان شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.