به گزارش کسب و کار نیوز، در تیرماه امسال ۳ هزار و۳۶۱ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۵ درصد در بخش کالا و ۳۵ درصد در بخش خدمات بود. از مجموع شکایات دریافتی ۸ درصد به صورت حضوری، ۸۸ درصد تلفنی و ۴ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است .در عین حال پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۳ هزار و ۳۰۳ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۵ درصد منجر به رضایت شاکی، ۵۰ درصد متخلف، ۳۹ درصد غیرمتخلف و ۵ درصد در دست بررسی است.طبق گزارش واحد معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.
بیش از ۳۹هزار فقره بازرسی از صنوف تهران در تیرماه انجام شد
تعداد کل بازرسی ها از صنوف تهران در تیرماه سال جاری ۳۹ هزار و ۲۷۱ فقره بود که ۶ هزار و۵۹ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از۳۰ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال تشکیل شده است .