صفحه اصلی / استان ها / ‌کمبود نقدینگی مشکل اصلی زنجیره تامین داروی کشور است
‌کمبود نقدینگی مشکل اصلی زنجیره تامین داروی کشور است

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه:

‌کمبود نقدینگی مشکل اصلی زنجیره تامین داروی کشور است

کسب و کار نیوز: ‌رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کمبود نقدینگی مشکل اصلی زنجیره تامین داروی کشور است اما خوشبختانه با تلاش و همدلی صورت گرفته، اختلالی در شبکه عرضه دارو وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ‌دکتر عباس نیک روش در گردهمایی داروسازان شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: وحدت و همدلی رمز عبور از مشکلات کنونی اقتصادی کشور است و به تبع آن هم افزایی بین گروههای مختلف صنعت داروی کشور، موانع موجود را برطرف خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در شرایط ویژه و خاص تنها با درک شرایط فراگیر و در سایه اتحاد و همدلی می توان از این پیچ تاریخی با موفقیت عبور کرد. دانشکده علوم پزشکی نیز در راستای ماموریت‌ها و وظایف محوله جلسات مستمری را در حوزه تامین نیاز دارویی شهرستان در تعامل با شرکت های پخش دارویی و داروخانه ها تشکیل داده و با تاکید بر استفاده از تجارب داروسازان، خوشبختانه نیازهای دارویی و تجهیزات مربوطه شهرستان به موقع تامین شده است.
به گزارش ایسنا، نماینده انجمن داروسازان استان مرکزی درساوه و زرندیه نیز هدف از برگزاری این گردهمایی را طرح و بررسی مشکلات داروسازان این دو شهرستان برشمرد تا بتوان در سایه همدلی و همفکری موانع پیش رو را برطرف و شاهد پویایی و نشاط کاری بیشتر در این حوزه بود.
دکتر علی اصغر عابدین با اشاره به اینکه رشته داروسازی بسیار گسترده است و با شاخه‌هایی نظیر داروسازی صنعتی، بالینی، تحقیقاتی، دانشگاهی و داروخانه‌داری مرتبط است، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات حوزه داروسازی و داروخانه‌داری از زیر مجموعه‌های صنعت دارو در کشور، موجب همگرایی و همبستگی بیشتر به منظور برطرف شدن مشکلات و برآوردن مطالبات خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای در داروسازی و داروخانه‌داری گفت: ارائه خدمات بهینه و تکریم مردم از ویژگی‌های بارزی است که از دانشمندانی نظیر رازی و بوعلی سینا و عطار به یادگار مانده است و باید با الگوگیری از آنان این منش را دنبال کرد.
مدیر عامل شرکت تهران دارو نیز گفت: هم اندیشی و مشارکت هر چه بهتر داروسازان در راستای مقدمات ایجاد انجمن پویا و فعال در گرو تشکیل جلسات مستمری با حضور داروسازان است.
دکتر مسعود عبدالکریمی افزود: نقدینگی در صنعت دارو از طریق بیمه و مبالغی که داروخانه‌ها به شرکت‌ها پرداخت می‌کنند تامین می‌شود اما تاخیر در پرداخت مطالبات و معوقات مشکلات زیادی را بوجود آورده است.
وی افزود: این گردهمایی با همکاری دانشکده علوم پزشکی ساوه، انجمن داروسازان و شرکت‌های داروسازی تهران دارو و شرکت پخش نخبگان و با حضور معاون سیاسی فرماندار برگزار شد تا موجب تقویت ارائه خدمات در حوزه دارویی شهرستان‌های ساوه و زرندیه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.