صفحه اصلی / استان ها / خبرنگاران در بیان و نوشتن‌ها متعادل باشند
خبرنگاران در بیان و نوشتن‌ها متعادل باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خبرنگاران در بیان و نوشتن‌ها متعادل باشند

کسب و کار نیوز: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: خبرنگاران در بیان و نوشتنشان متعادل باشند، معتدل بمانند و جامعه را به اعتدال دینی دعوت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا‌،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، ‌شب گذشته در دیدار با اصحاب رسانه پس از شنیدن مشکلات جامعه خبرنگار استان، اظهار کرد: این مشکلات همیشه گفته می‌شود لذا از گفتن مشکلات خسته نشوید با مطالبه‌گری و تکرار بالاخره به مشکلات رسیدگی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی امور خبرنگاران است، ادامه داد: این اداره باید مشکلات را جدی بگیرد و در صورت لزوم و نیاز به همکاری ما و ادارات دیگر اطلاع دهند.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: بسیاری از مشکلات اصحاب رسانه قابل حل شدن هستند اما برخی از مشکلات از جمله مشکلات معیشتی تنها مختص جامعه خبرنگاران نیست و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.
امام جمعه شهرکرد به ضرورت تکریم خبرنگاران اشاره کرد و افزود: تکریم خبرنگاران مسئله مهمی است که باید مطالبه شود و بنده نیز این موضوع را در موقعیت‌های مناسب متذکر خواهم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: در نظر داشته باشیم آنچه را که امروز می‌نویسم در روز قیامت از ما مواخذه خواهد شد لذا به گونه‌ای بنویسم که پاسخی برای خداوند داشته باشیم و تنها به دنبال پاسخ دادن به مسئولان امروز نباشیم.
وی به ضرورت‌های قلم‌زنی اشاره و بیان کرد: ایمان، باورمندی، تعهد، روحیه جهادی و انقلابی از ضرورت‌های قلم‌زنی است. اکنون رسالت مطبوعاتی در نظام جمهوری اسلامی رقم می‌خورد که خط و مشی آن را ولی امر مسلمین تعیین می‌کند و ایشان از ما می‌خواهند که انقلابی باشیم پس انقلابی و جهادی بودن، ایمان و تعهد اولین ضرورت خبرنگاری است.
وی ادامه داد: کار خبرنگاری بسیار سخت و پراسترس است. قلم ‌زنی کار شماست که همیشه نگران مخاطبان خود هستید، لذا اهمیت کار شما بیش از بیش باید تأیید شود.
حجت‌الاسلام نکونام سلامت فکر را از دیگر ضروریات خبرنگاری دانست و در تعریف سلامت فکر گفت: زمانی که ذهن از آنچه که دین ترسیم کرده باشد ارتزاق کند یعنی به سلامت فکری رسیده است.
وی ادامه داد: انسان فقط از نفس، شرشیطان، استبداد، استکبار و ستمکاران آزاد است لذا باید بداند بنده است و آزادی او در کجا تعریف شده است.
نماینده ولی فقیه در استان به شرح صدر و بالا بودن آستانه تحمل اشاره و اظهار کرد: بالا بودن آستانه تحمل از ویژگی‌های خبرنگاران است که مردم، مسئولان و خبرنگاران باید این خصوصیت را داشته باشند، پس برای انعکاس اخبار و مطالب ظرفیت داشته باشیم.
وی گفت: خبرنگاران در بیان و نوشتنشان متعادل باشند، معتدل بمانند و جامعه را به اعتدال دینی دعوت کنند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه خبرنگاران باید در جامعه ابهام زدایی کنند نه ابهام‌زایی، افزود: خبرنگار باید واقعیت‌گرا و نه مخاطب‌محور باشد، مخاطب محوری زمانی خوب است که حق را بطلبد و اگر مخاطب ناحق باشد نباید از او دفاع کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.