صفحه اصلی / سرخط خبرها / تجهیز خانه تاریخی امیرکبیر
تجهیز خانه تاریخی امیرکبیر

تجهیز خانه تاریخی امیرکبیر

کسب و کار نیوز: نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها از قول مساعد رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در خصوص تجهیز خانه تاریخی امیرکبیر خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سعید صوفی در حاشیه برگزاری بیست‌ویکمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران از تجهیز خانه امیرکبیر خبر داد و گفت: روز گذشته در جلسه مشترک اعضای شورای عالی استان‌ها با رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مقرر شد خانه امبیرکبیر که به ثبت یونسکو نیز رسیده تجهیز و تکمیل شود.
وی ادامه داد: زادگاه و منزل امیرکبیر در روستای هزاوه واقع در استان مرکزی است که به علت کمبود بودجه و تجهیزات روند تکمیل آن متوقف شده بود. لذا از علی اصغر مونسان – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری- درخواست کردیم نسبت به تجهیز و تکمیل این خانه قدیمی تاریخی اقدام کنند که خوشبختانه قول مساعد در این زمینه داده شد.
نماینده مردم استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در حال حاضر محل قتل امیرکبیر در کاشان واقع شده است که دارای درآمد خوبی از حوزه گردشگری است ولی خانه تاریخی امیرکبیر شناخته شده نیست و گردشگران بسیار کمی دارد.
وی اظهار کرد: روستای هزاوه دارای منظره‌ای زیبا و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای گردشگری دارد. لذا امیدواریم با قول مساعد رییس سازمان میراث فرهنگی این خانه تاریخی نیز هرچه زودتر تکمیل شود و پذیرای گردشگران زیادی باشد.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.