صفحه اصلی / استان ها / مهار آتش سوزی جنگل های ارمند لردگان
مهار آتش سوزی جنگل های ارمند لردگان

مهار آتش سوزی جنگل های ارمند لردگان

کسب و کار نیوز: آتش سوزی در منطقه جنگلی ارمند شهرستان لردگان مهار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این آتش سوزی با تلاش ۶ ساعته نیروهای مردمی، آتش نشانی و سه گروه ۶ نفره از اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان مهار شد.
سرهنگ غلامرضا بیگی افزود: آتش سوزی به صورت سطحی بود و خسارت زیادی به منطقه وارد نشده است، اما به دلیل سخت گذر بودن مهار آتش به طول کشیده است.
وی گفت : این آتش سوزی در مساحت یک و نیم هکتار از جنگل های ارمند رخ داد و علت و میزان خسارت آن از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی در دست بررسی است.
بیگی افزود: امسال ۴۳ هکتار از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری طعمه حریق شد.
منطقه جنگلی ارمند در فاصله ۵۲ کیلومتری شهر لردگان واقع است که جنگل های بلوط، رودخانه خروشان ارمند و مراتع غنی از مهمترین ویژگی های طبیعی آن است.
حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل ۸۶٫۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
بیش از نیمی از جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان واقع شده است، شهرستان های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.