صفحه اصلی / سرخط خبرها / آسیا تایمز: ظریف کابوس ترامپ و پمپئو است

آسیا تایمز: ظریف کابوس ترامپ و پمپئو است

کسب و کار نیوز - تارنمای آسیا تایمز شبکه خبری شرق آسیا در مطلبی تحلیلی در مورد تحریم وزیر خارجه ایران نوشت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران کابوس ترامپ و پمپئو است تحریم وی از سوی آمریکا نه تنها اقدامی پوچ و نمادین محسوب می شود بلکه نشان می دهد که واشنگتن تا چه اندازه از قدرت دیپلماسی ایران هراس دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، آسیا تایمز شبکه خبری شرق آسیا روز پنجشنبه نوشت ظریف یک دیپلمات برجسته است که تحریم ها طبیعتا روی او که اموالی در خارج از ایران ندارد تاثیری ندارد اما اظهار نظرهای او در آمریکا برای دولتمردان آن کشور سنگین بوده است.

این گزارش از ظریف به عنوان کابوس دونالد ترامپ رییس جمهور و مایک پومپیو وزیر خارجه آمریکا یاد می کند که هر زمانی که ظریف با شبکه خبری در آمریکا مصاحبه می کند ، خواب آرام را از این مقام ها می گیرد.

آسیا تایمز تصریح می کند که ظریف که درس آموخته آمریکا است، شناخت بسیاری از آن کشور دارد و با دوربین و تلویزیون و رسانه مانوس است و می داند چطور آمریکایی ها را به مخمصه بیندازد و برای همین آزادی بیان او در آمریکا برای دولت واشنگتن قابل تحمل نبود.

گزارش از راهبرد ترامپ در برابر ایران با عنوان فشار حداکثری بشدت انتقاد کرده و آورده است که چنین اقداماتی از سوی روسیه، چین، اروپا و تقریبا بیشتر کشورهای دنیا قابل قبول نیست.

این شبکه تاکید می کند اگر قرار باشد این روند ادامه یابد و آمریکا باعث درگیری شود باید در نظر داشته باشد که این نبرد از لبنان گرفته تا افغانستان و دیگر بخش های خاورمیانه فراگیر خواهد بود و اوضاع از کنترل واشنگتن خارج خواهد شد.

این رسانه اضافه کرد ایران و کشورهای اروپایی بارها و بارها برای رسیدن به برجام مذاکره کردند گفت و گوهای بسیار سختی بود و نهایتا طرفین در سال ۲۰۱۵ به توافق رسیدند و ایران بارها حتی پس از خروج آمریکا از برجام درهای گفت و گو را باز نگهداشت اما این واشنگتن بود که از بازگشت به میز گفت و گوها اجتناب کرد.

آسیا تایمز می نویسد که متاسفانه آمریکا دایما در تلاش است تا ایران را از حق خود برای توسعه انرژی هسته ای صلح آمیز محروم کند در واقع این یک حق بین المللی است و آمریکا نمی تواند مقابل آن قرار گیرد و برای همین هر زمانی هم گفت و گویی شود باز هم بی نتیجه می ماند مگر اینکه واشنگتن قبول کند که ایران مانند دیگر اعضای جامعه بین المللی دارای چنین حقی است.

این شبکه در پایان آورده که آمریکا خود را به کنج انزوا برده است و با تحریم ایران در واقع ثابت کرده است که به دیپلماسی علاقه ای ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.