صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص شکنندگی اقتصادی ۲۰۱۹ منتشر شد
شاخص شکنندگی اقتصادی ۲۰۱۹ منتشر شد

شاخص شکنندگی اقتصادی ۲۰۱۹ منتشر شد

کسب و کار نیوز- بنیاد صلح در گزارش جدید خود به بررسی کشورهای مختلف جهان از نظر میزان شکنندگی نظام اقتصادی آن‌ها پرداخت.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا، گزارش جدید بنیاد صلح که با بررسی و تحلیل داده های مربوط به ۱۷۸ کشور جهان بر اساس سه شاخصه اصلی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تهیه شده است اقدام به رده بندی کشورها در دسته کشورهای با شکنندگی در سطح بسیار اخطار دهنده، با اخطار بالا، در وضعیت اخطار، در وضعیت هشدار بالا، هشدار متوسط، هشدار دهنده، باثبات، بسیار باثبات، پایدار و بسیار پایدار دسته بندی کرده است.

شاخصه اقتصادی خود شامل زیرشاخه‌های درآمد سرانه، تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری، تورم، بهره‌وری، سطح بدهی، میزان موفقیت کسب و کارهای جدید، حجم تجارت داخلی و خارجی، برنامه های ریاضت اقتصادی و شکاف طبقاتی بوده است.

رتبه ایران

ایران در رتبه بندی امسال با ۸۳ امتیاز، بالاتر از کشورهایی چون فیلیپین و مصر و پایین‌تر از کشورهایی چون کامبوج و گواتمالا در رده پنجاه و دوم قرار گرفته است. ایران در بین کشورهای در وضعیت هشدار بالا قرار گرفته است که در این رده، نام کشورهای دیگری چون ترکیه (پنجاه و نهم) و بنگلادش هشتاد و هفتم) نیز دیده می‌شود.

شکننده‌ترین کشورها

در رتبه بندی امسال، یمن با ۱۱۳.۵ امتیاز، شکننده‌ترین کشور در سال ۲۰۱۹ بوده است و پس از این کشور، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، سودان، افغانستان و زیمباوه قرار دارند.

پایدارترین کشورها

فنلاند با ۱۶.۹ امتیاز پایدارترین کشور رتبه بندی امسال معرفی شده است و پس از آن نام نروژ، سوئیس، دانمارک، استرالیا، ایسلند، کانادا، نیوزلند، سوئد و لوکزامبورگ دیده می‌شود.

رتبه دیگر کشورها

در این رتبه بندی هم چنین آلمان در رده صد و شصت و هفتم، هلند در رده صد و شصت و ششم، اتریش در رده صد و شصت و پنجم، سنگاپور در رده صد و شصت و دوم، فرانسه صد و شصتم، ژاپن صد و پنجاه و هفتم، انگلیس صد و پنجاه و پنجم، آمریکا صد و پنجاه و سوم، امارات صد وچهل و نهم و عربستان نود و سومین اقتصاد شکننده جهان معرفی شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.