صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / دوچرخه‌سواری از الان به فکر المپیک باشد
دوچرخه‌سواری از الان به فکر المپیک باشد

دوچرخه‌سواری از الان به فکر المپیک باشد

کسب و کار نیوز: فدراسیون دوچرخه سواری از آنجا که می داند در بخش جاده سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را دارد باید از الان برای این بازی ها برنامه داشته باشد تا دوباره شاهد نرسیدن رکابزن ایران به خطر پایان رقابتها نباشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یکی از اهداف تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تلاش برای گرفتن سهمیه المپیک بود. فراز شکری و فرانک پرتوآذر نفراتی بودند که از ماه ها پیش تلاش کردند که بتوانند در قهرمانی آسیا دست به کار بزرگی بزنند و به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دست پیدا کنند که اگر این اتفاق می افتاد، رویدادی تاریخی در دوچرخه سواری ایران رخ می داد. سهمیه المپیک هم در صورتی به دست می آمد که آنها روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند اما نه قهرمانی به دست آمد و نه سهمیه المپیک. در این مسابقات، پرتوآذر در رده پنجم قرار گرفت و شکری هم هشتم شد.
با این شرایط دوچرخه سواری ایران دیگر برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ باید به سهمیه جاده دلخوش باشد چراکه در بخش پیست که اصلا تلاشی برای گرفتن سهمیه المپیک انجام نشد و البته کار هم بسیار سخت بود. در کوهستان هم که نمایندگان ایران موفق نشدند به سهمیه برسند و تنها شانس همانند دوره های قبلی المپیک در بخش جاده است.
دوچرخه سواری ایران با وجود اینکه در بخش جاده فعالیت خیلی کمی داشت اما در رنکینگ جهانی در حال حاضر یک سهمیه دارد. طبق اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری کشورهایی که تا اکتبر ۲۰۱۹ دررنکینگ جهانی در رده ۳۳ تا ۵۰ باشند، یک سهمیه می گیرند و ایران هم فعلا دررده سی و هفتم جهان است بنابراین یک سهمیه را دارد.
فدراسیون در بخش بانوان هم این امیدواری را دارد که بتواند یک سهمیه بگیرد. زیرا کشورهایی که از طریق رنکینگ جهانی نتوانند سهمیه بگیرند اگر ورزشکاری بین ۱۰۰ نفر اول جهان داشته باشند، یک سهمیه می گیرند و اکنون فدراسیون چشم انتظار این است که از این طریق سمیه یزدانی بتواندصاحب یک سهمیه المپیک هم در بخش بانوان شود.
اکنون که دیگر تاحدودی وضعیت سهمیه دوچرخه سواری مشخص شده است، این توقع وجود دارد فدراسیون فعلا برای همان سهمیه جاده برنامه ریزی خوبی داشته باشد و برخلاف دور ه های پیش حضور بهتری در المپیک داشته باشد. دوچرخه سواری ایران دیگر باید متوجه شده باشد که با کسب سهمیه کار به پایان نرسیده بلکه مردم نتیجه می خواهند. اینکه دوچرخه سواری داستان نرسیدن به خط پایان را تمام کند توقع بجا و منطقی است و لازمه آن داشتن برنامه مشخص است. قطعا خود فدراسیون بهتر می داند و قتی باشگاه‌ها تعطیل شده‌اند نباید روی آنها حسابی باز کند و خودش به تنهایی باید به فکر چاره باشد. تنها با تمرین در داخل کشور هم نمی‌توان انتظار نتیجه قابل قبولی داشت و این دقیقا مسئله ای که که ما دربازی های آسیایی هم از جانب آن ضربه خوردیم. بنابراین از الان دست به کار شود و به دنبال اعزام گزینه های مد نظرش به تورها و مسابقات مختلف باشد و این حداقل کاری است که در این یک سال باقی مانده تا المپیک م یتواند انجام دهد.
البته اینکه تا دقیقه ۹۰ نفر اعزامی مشخص نباشد جز باعث به وجود آمدن حاشیه همانند دوره پیش هیچ چیز دیگری ندارد. بنابراین بهتر است گزینه اصلی و نفرات ذخیره از الان مشخص شوند و برای حضور آنها در مسابقات مختلف برنامه ریزی شود.
رویدادهایی مانند المپیک و بازی های آسیایی معیارهای خوبی برای سنجش عملکرد فدراسیون ها هستند و نشان می‌دهند در بازه زمانی چهار ساله چه چیزی کاشته‌اند و چه چیزی برداشت می‌کنند. قطعا این مسئله شامل حال فدراسیون دوچرخه سواری هم می شود و این انتظار هست که نرسیدن به خط پایان برداشت دوباره اییی از بازی های المپیک نباشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.