صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸
بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبرداد

بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸

کسب و کار نیوز : معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به بهره‌برداری از ۴۰ پروژه بزرگ صنعت گاز در سال ۹۸ اعلام کرد: امسال بیش از ۸۳۰ کیلومتر خط لوله و ۲۵ واحد توربوکمپرسور در قالب ساخت و توسعه ۱۲ تاسیسات تقویت فشار گاز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حسن منتظرتربتی در تشریح مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز ایران در سال ۹۸ گفت: تا پایان امسال حدود ۴۰ طرح به بهره‌برداری می‌رسند که بر این اساس ظرفیت انتقال و توزیع شبکه گاز کشور در فصل سرد به ویژه پیک مصرف، رشد قابل توجهی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه امسال بهره‌برداری از ۸۳۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی در برنامه این شرکت قرار دارد، تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در قالب اجرای ۱۵ پروژه، خط لوله ۵۶ اینچ قطعه دهگلان به میاندوآب در مسیر خط لوله نهم سراسری به طول ۱۲۴ کیلومتر و بیدبلند به اهواز به طول ۳۱ کیلومتر در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند، همچنین سه خط لوله ۳۶ اینچ زاهدان به دوراهی دشتک به طول ۱۰۸ کیلومتر، کوهدشت به خرم‌آباد و دره عباس به ماهشهر در مجموع، به طول ۸۷ کیلومتر و خطوط لوله ۳۰ تا ۱۰ اینچ دیگری در سایر مناطق کشور به بهره‌برداری می‌رسند.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه امسال در کنار ساخت خطوط لوله، راه‌اندازی پنج واحد تاسیسات جدید تقویت فشار گاز و بهره‌برداری از واحدهای یدکی در ۶ ایستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: تا پایان امسال ۲۵ دستگاه توربوکمپرسور در سطح شبکه انتقال گاز ایران راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه بهره‌برداری از چهار واحد تاسیسات تقویت فشار گاز دیلم، بیدبلند، حسینیه، کوهدشت و واحد تکمیلی تاسیسات اهواز در مسیر خط لوله ششم سراسری یادآور شد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها و قطعه جدید خط لوله ششم، پایداری شبکه انتقال گاز در شمال غرب کشور افزایش می‌یابد، ضمن آنکه شرایط صادرات گاز نیز پایدارتر خواهد شد.
به گفته تربتی، امسال در مسیر اتصال خط لوله پنجم به ششم، راه‌اندازی دو واحد یدکی تاسیسات تقویت فشار گاز آب‌پخش و خورموج عملیاتی می‌شود، در مسیر خط لوله هشتم سراسری گاز نیز راه‌اندازی دو واحد تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان و خیرگو و واحد یدکی ایستگاه صفاشهر در برنامه توسعه صنعت گاز کشور است. همچنین با راه‌اندازی سه واحد یدکی تاسیسات تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله شمال و شمال شرق کشور، پایداری شبکه گاز در شهرهای شمال و شمال‌شرق افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ساخت و بهره‌برداری واحد جدید اندازه‌گیری ایستگاه صادرات گاز بازرگان، توسعه شبکه مخابراتی در مسیر خط لوله ششم سراسری، خط لوله ارسنجان به کرمان، خط لوله دوم یزد و مرحله اول مسیر خط لوله شمال و شمال شرق (ری به شاهرود) به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری در سال ۹۸ یاد کرد و گفت: توسعه مرکز دیسپچینگ در ۴۵۰ نقطه و مرکز جدید بهره‌برداری و ۵ ایستگاه کنترل فشار گاز از دیگر برنامه‌های امسال شرکت ملی گاز ایران است.
معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، پیش‌بینی می‌شود همسو با برنامه افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی، پایداری شبکه انتقال و توزیع گاز طبیعی در کشور افزایش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.