صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی و اشتغال‌زایی جزء اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی است

کارآفرینی و اشتغال‌زایی جزء اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی است

کسب و کار نیوز -رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: کارآفرینی و اشتغال‌زایی جزء اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی در استان اردبیل است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از اشتغال ۶۴ نفر به صورت مستقیم و بیش از یک صد نفر به صورت غیرمستقیم در این نهاد خبر داد و گفت: کارآفرینی و اشتغال‌زایی جزء اولویت‌های اصلی جهاددانشگاهی است به همین خاطر تمام فعالیت‌های آموزشی این نهاد به سمت مهارت‌افزایی و توانمندسازی می‌رود.

او افزود: این نهاد در استان اردبیل با تأسی از بدنه جهاددانشگاهی و با نیازسنجی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی، وارد حوزه پزشکی با رویکرد سلامت باروری، گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه با بومی‌سازی فناوری می‌توان چهره علمی استان را ارتقا داد، گفت: در سال‌های گذشته این نهاد با بومی سازی دانش پژوهشگاه رویان، مرکز درمان ناباروری قفقاز را راه‌اندزی کرد که هم اکنون با ارائه خدمات درمان ناباروری یکی از نیاز‌های اساسی استان را برطرف کرده است.

اوچی اردبیلی با اعلام اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در سطح خوبی قرار دارد اضافه کرد: با این حال لازم است با همکاری مسئولان و متولیان استان فضای فیزیکی مناسب و استاندارد که یکی از دغدغه‌های این نهاد است به این امر اختصاص یابد که این امر علاوه بر توسعه حوزه گردشگری سلامت موجب رفاه حال زوجین و خدمات رسانی بهتر خواهد شد.

وی به قابلیت‌های استان در زمینه گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی کمک به تولید، کشت و فرآوری گیاهان دارویی به ویژه گیاهان اندمیک و بومی استان همچون قره‌قات را هدف تحقیقات خود قرار داده است تا بتواند با تجاری‌سازی این گیاهان در افزایش میزان رشد اقتصادی و علمی استان تاثیرگذار باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از واگذاری طرح‌های آموزشی مهم، چون سرباز ماهر، طرح ملی داناب، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، دوره‌های آموزشی صنایع دستی و طرح‌های پژوهشی مهم به جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال گذشته و سالجاری خبر داد و افزود: این مأموریت نشان می‌دهد که استان در حال باور توانمندی‌های جهاددانشگاهی است و سعی دارد از پتانسیل و ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی استفاده کند.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.