صفحه اصلی / اسلایدر / نرخ گذاری سلیقه ای شکلات های قاچاق
نرخ گذاری سلیقه ای شکلات های قاچاق

نورالدین امامی، فعال بازار شیرینی و شکلات مطرح کرد:

نرخ گذاری سلیقه ای شکلات های قاچاق

یک فعال بازار شیرینی و شکلات گفت: صنعت شکلات را باید یکی از درآمدزاترین صنایع دنیا معرفی کرد. در کشورهای دیگر از این صنعت به عنوان یکی از اصلی ترین صنایع ارزآور یاد می کنند و سرمایه گذاری های کلانی نیز بر روی این صنعت انجام شده است.

شایلی قرائی– به گزارش کسب و کار نیوز، نورالدین امامی افزود: کشورهای اروپایی بخصوص سوییس و فرانسه توانسته اند این صنعت را به عنوان یک صنعت مادر معرفی کنند و درآمد ارزی حاصل از آن را سالانه افزایش دهند. در ایران نیز پتانسل تولی انواع شکلات وجود دارد اما وارداتی که به صورت قاچاق شکلات های خارجی را به کشور می رساند مانعی برای استقبال از تولید داخلی شده است.

به گفته این فعال صنفی، البته میزان قاچاق شکلات مشخص نیست ولی گردش مالی آن به میلیاردها تومان می‌رسد و در بسیاری از فروشگاه‌های سطح شهر بخصوص سوپرمارکت های مناطق لوکس نشین نیز این کالاها عرضه می‌شود وآن‌ها می‌توانند به راحتی شکلات های قاچاق خارجی را به فروش برسانند در حالیکه اگر مسوولان و متولیان رسیدگی به این اقدامات درست و مناسب عمل می کردند شاهد این حجم از شکلات های قاچاق در کشور نبودیم. برای صادرات این محصولات لازم است در ابتدا بازارهای داخلی را ساماندهی کنیم تا فروش در بازار داخلی داشته باشیم و پس از آن برای صادرات شکلات به خارج از ایران اقدام کنیم.

امامی اظهار داشت: البته لازم است اشاره شود که برخی از سوپرمارکت داران نیز از فروش چنین محصولاتی استقبال می کنند، زیرا بعضا شاهد نرخ گذاری هایی در این خصوص هستیم که با کسر آن از قیمت خرید، سودهای ۲۵۰ درصدی را نصیب فروشندگان می کند. هم چنین در مناطق لوکس نشین در صورت افزایش قیمت، از خرید چنین محصولاتی استقبال بیشتری می شود، زیرا ذهنیت برخی خریداران این است که هر آنچه قیمت یک محصول بیشتر باشد، پس کیفیت آن مطلوب تر است در حالی که بسیاری از این نرخ گذاری ها بصورت سلیقه ای اعمال می شود. به هر ترتیب با تشدید هر چه بیشتر نظارتها در مبادی ورودی کشور و همچنین بالا بردن سطح برخوردها در عرصه توزیع ریسک فروش این محصولات افزایش می یابد و به دنبال آن دایره فروش چنین اقلامی کاهش می یابد.

 

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.