صفحه اصلی / استان ها / تحت کنترل بودن بیماری تب کنگو در خراسان رضوی
تحت کنترل بودن بیماری تب کنگو در خراسان رضوی

تحت کنترل بودن بیماری تب کنگو در خراسان رضوی

کسب و کار نیوز : بیماری تب کنگو در خراسان رضوی تحت کنترل است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتحت کنترل بودن بیماری تب کنگو در خراسان رضوی اقدامات پیشگیرانه و با همکاری نهادهای مربوط هم اکنون بیماری تب کریمه کنگو در خراسان رضوی تحت کنترل و موارد ابتلای بیماری در استان رو به کاهش است.
دکتر محمد جعفر صادقی افزود: امسال فقط یک مورد ابتلای به تب خونریزی دهنده کنگو در شهرستان باخرز از شهرستانهای مرزی خراسان رضوی گزارش شده بود که اگر چه نتیجه آزمایش فرد مبتلا به تب کنگو مثبت اعلام شد اما هم اکنون درمان شده و در سلامتی به سر می برد.
وی گفت: تب کریمه کنگو بیماری حاد خونریزی دهنده مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت تشخیص ندادن به موقع و درمان، خطر خونریزی و مرگ و میر را به دنبال دارد و از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می ‌شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساماندهی کشتارگاهها و مجهز شدن تمامی کشتارگاههای استان به اتاق پیش سرد، ترویج ذبح بهداشتی دام و جلوگیری از انجام آن در معابر و خیابان ها و آموزشهای پیشگیری و محافظت از دامهای آلوده به ویژه بین کارکنان کشتارگاهها از اقدامات پیشگیرانه در این خصوص است.
تب کریمه کنگو بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده ‌است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات، لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و خطر مرگ و میر دارد.
هم اکنون جمعیت دامی خراسان رضوی بیش از هشت میلیون راس دام سبک و سنگین است
پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.