صفحه اصلی / سرخط خبرها / پرده قدیمی خانه خدا در سعدآباد مرمت می‌شود
پرده قدیمی خانه خدا در سعدآباد مرمت می‌شود

هم‌زمان با فرارسیدن ماه ذی‌الحجه

پرده قدیمی خانه خدا در سعدآباد مرمت می‌شود

کسب و کار نیوز:پروژه پاک‌سازی، غبارروبی و حفاظت پیشگیرانه از دو عدد پرده قدیمی خانه خدا، همزمان با ماه ذی‌الحجه، در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, این پروژه هفته جاری در روزهای زوج از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.
پروژه پاک‌سازی، غبارروبی و حفاظت پیشگیرانه پرده قدیمی خانه خدا، با هدف پیشگیری از بروز آسیب به آثار انجام می‌شود.
برای اشیایی که قابلیت پاک‌سازی دارند، این اقدام با مشاوره واحد مرمت، در سالن‌های موزه و با حضور بازدید کنندگان، انجام می شود.
پرده خانه خدا (کسوهالکعبه) از آثار برجسته موجود در موزه پوشاک سلطنتی است که شامل دو قطعه در ابعاد ۹۲ × ۲۵۸ و ۹۰ × ۲۷۰ سانتی متر است، بر روی یکی از این پرده ها تاریخ سال ۱۳۸۷ هجری قمری ثبت شده است .
این دو اثر مزین به آیات قرآن کریم با مفتول های طلایی و نقره است. قطعه اول به بخشی از آیه ۱۹۸ سوره بقره و قطعه دوم نیز به آیه ۹۶ سوره آل عمران مزین است.
عملیات حفاظت پیشگیرانه و پاکسازی غبار و آلودگی‌ها، در بازه های زمانی سه ماهه توسط موزه داران موزه پوشاک سلطنتی انجام می گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید و آگاهی از پروسه های حفاظت و مرمتی این آثار به موزه پوشاک سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.