صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / حدود ۵۰ درصد ایرانی‌ها فعالیت فیزیکی کافی ندارند
حدود ۵۰ درصد ایرانی‌ها فعالیت فیزیکی کافی ندارند

حدود ۵۰ درصد ایرانی‌ها فعالیت فیزیکی کافی ندارند

کسب و کار نیوز -دکتر باقر لاریجانی در کارگاه مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در ایران در سالن دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اطلاعات زیادی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر وجود دارد که همه آنها در دسترس است و برای تهیه برنامه‌ای منطقه‌ای با هدف کاهش این معضل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،وی اظهارداشت: این برنامه‌ قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۵ درصد مرگ و میرهای زودرس را کم کند.
لاریجانی اظهار داشت: تمام اهداف برای رسیدن به این موضوع برنامه‌ریزی شده و مدل جدید آن در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا متناسب با این اهداف، مسیر را طی کنند.

وی همچنین به مصرف بی‌رویه نمک در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف نمک یک مشکل بهداشتی است و تقریبا ۲ برابر مقدار توصیه شده استاندارد آن، استفاده می‌کنیم، در این مورد سازمان بهداشت جهانی ۹ مدرک آماده کرده که در دسترس قرار دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف دخانیات نیز از دیگر معضلات بیشتر کشورها است و ما نیز در این زمینه چالش‌هایی جدی داریم که در راستای این مساله مطالب متعددی در دسترس است.

وی ادامه داد: ۵۳ کتاب و کتابچه در زمینه بیماری‌های غیر واگیر تهیه شده که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.
لاریجانی افزود: اطلاعات زیادی درباره افزایش فشار خون، چاقی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دسترسی به داروهای مناسب برای بیماری‌های غیر واگیر تهیه شده، همچنین نقشه‌ای کاملا بومی با مجموعه ای از اطلاعات در این زمینه تهیه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.