چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / مشاور بن زاید: بعد از امضای تفاهم نامه با ایران جنگ یمن برای امارات تمام شد

مشاور بن زاید: بعد از امضای تفاهم نامه با ایران جنگ یمن برای امارات تمام شد

کسب و کار نیوز - عبدالخالق عبدالله چهره تندرو و مشاور سابق ولیعهد ابوظبی در اظهارات جدید خود در فضای مجازی اعلام کرد که جنگ یمن برای امارات به پایان رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱ ، عبدالخالق عبدالله مشاورسابق بن زاید دیروز اعلام کرد که جنگ یمن در امارات تمام شده است. این اظهارات زمانی مطرح شده که سخن از عقب نشینی بخشی از نیروهای امارات و سودان از میدان جنگ یمن به میان آمده است.
عبدالخالق عبدالله در صفحه توییتری خود نوشت که جنگ یمن در امارات به پایان رسیده است. وی همچنین اضافه کرد که امارات هم اکنون همه فشار سیاسی و دیپلماتیک خود را صرف آشتی و صلح با ملت یمن خواهد کرد.

سخنان عبدالله از پایان جنگ یمن در امارات، نزدیک به سخنان انور قرقاش وزیرمشاور دولت امارات در امورخارجه در رابطه با توافق ابوظبی و ریاض بر سر استراتژی بعدی در یمن (که هنوزمشخص نشده) است که روزجمعه در صفحه توییتری وی منتشر شد.

همچنین لازم به ذکر است که این توییت عبدالله چند روز پس از دیدار مقامات امارات و ایران در رابطه با امضای تفاهم نامه همکاری به منظور تقویت و تحکیم امنیت مرزها مطرح شد .

عبدالخالق عبدالله دیروز شنبه نیز در توییت خود، مقام‌هایی در دولت مستعفی یمن را به داشتن ارتباط با جماعت «اخوان المسلمین» که در لیست سیاه تروریسم برخی کشورهای عربی قرار دارد، متهم کرد و گفت که این افراد تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ای قطر قرار گرفته‌اند.

او این افراد را به دشمنی پنهان با امارات متهم کرد و گفت که آن‌ها به دنبال مقابله با این کشور و تخریب همه اقدامات و نقش ابوظبی در یمن هستند.

امارات متحده عربی به عنوان شریک عربستان سعودی در ائتلاف عربی ضد یمن، بعد از گذشت بیش از چهار سال تصمیم گرفته است که نظامیان خود را از یمن و ائتلاف مذکور خارج کند. خبرگزاری آسوشیتد‌پرس آمریکا به نقل از منابع آگاه اماراتی اخیرا نوشت که ابوظبی بین ۵۰ الی ۷۵ درصد نیروهای خود را از یمن خارج کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.