صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویداد کارآفرینی «ویتا» فردا به ایستگاه پایانی می‌رسد

رویداد کارآفرینی «ویتا» فردا به ایستگاه پایانی می‌رسد

کسب و کار نیوز - آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی «ویتا» که با هدف شتابدهی در حوزه‌های هوش مصنوعی، کلان‌داده، استانداردهای کتابداری و آرشیوی که یک ماه قبل شروع به کار کرد، فردا، ۱۴ مرداد با حضور سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد وکتابخانه ملی در تالار قلم برگزار خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رویداد ویتا در حوزه لیب‌تک (کسب و کارهای نوپای کتابداری و آرشیوی) با محوریت هوش مصنوعی و داده است که از ۱۴ تیر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت همراه اول، مرکز نوآوری دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و با همکاری شتابدهنده نوین تک، کار خود را آغاز کرده است.
حدود یک هفته از آغاز ثبت‌نام رویداد ویتا گذشته بود که طرح‌های متعددی برای شرکت در این رویداد به دبیرخانه کتابخانه رسید، پس از بررسی‌های متعدد کارشناسی ۴۰ طرح واجد شرایط ورود به مرحله پیش‌شتابدهی تشخیص داده شد.
پس از برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های مختلف در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای تیم‌های حاضر در مرحله پیش‌شتابدهی طی یک ماه اخیر، مراسم اختتامیه این رویداد برگزار خواهد شد.
در آیین افتتاحیه این رویداد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به لزوم استفاده از تکنولوژی برای ایجاد فرصت برابر برای جامعه به منظور دسترسی به دانش و اطلاعات تاکید کرد و گفت: گروهی معتقدند با رشد فناوری اطلاعات دچار شکاف دیجیتال خواهیم شد و گروهی دیگر می‌گویند در صورت برنامه‌ریزی و ورود به موقع به تکنولوژی می‌توانیم فرصت برابری را برای جامعه به منظور دسترسی به دانش و اطلاعات ایجاد کنیم.
امیر ناظمی افزود: این حوزه فراتر از این است که بخواهیم کتاب‌ها دیجیتال شوند و فراتر از آن است که بخواهیم ابزار عمل آسان در اختیار بگذاریم چرا که ما امروز قرار است داده‌هایمان با هوش مصنوعی ترکیب شوند در این زمینه رفتارها تحلیل می‌شوند که در نهایت نقشه راه پیشرفت شغلی در اختیارمان قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اقدام سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این‌باره بسیار ارزشمند بوده چرا که تلاش کرده با کمک و همیاری سایر دستگاه‌های مختلف این مهم را به سرانجام برساند و امید است این امر منجر به افزوده شدن چند گروه جدید استارتاپ شود و اقدامات موثری صورت پذیرد.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.