صفحه اصلی / یادداشت و گفتگو / افزایش شفافیت در شستا با ورود به بورس
افزایش شفافیت در شستا با ورود به بورس

عضو اتاق بازرگانی مطرح کرد

افزایش شفافیت در شستا با ورود به بورس

کسب و کار نیوز- رشد 400 درصدی سود خالص هلدینگ شستا در سه ماهه اول 98 نسبت به مدت مشابه سال 97 حاکی از تغییراتی است که چشم انداز مثبتی را در خصوص این مجموعه طی سال‌های آینده ترسیم می ‌کند. سود خالص این هلدینگ در سه ماهه سال ۹۸ نسبت به سه ماهه سال قبل، پنج برابر شده و جزئیات آمارها و مقایسه عملکرد سه ماهه اول سال ۹۸ شستا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد ۲۳۶ درصدی سود عملیاتی و رشد ۸۰ درصدی فروش این هلدینگ بزرگ اقتصادی است. به همین دلیل برخی از کارشناسان این رشد را به اضافه ورود شرکت‌های شستا به بورس و افزایش شفافیت در این مجموعه نویدبخش اتفاقات خوب در این مجموعه و برای ذی نفعان می‌دانند.

کسب و کار نیوز- رشد ۴۰۰ درصدی سود خالص هلدینگ شستا در سه ماهه اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حاکی از تغییراتی است که چشم انداز مثبتی را در خصوص این مجموعه طی سال‌های آینده ترسیم می ‌کند. سود خالص این هلدینگ در سه ماهه سال ۹۸ نسبت به سه ماهه سال قبل، پنج برابر شده و جزئیات آمارها و مقایسه عملکرد سه ماهه اول سال ۹۸ شستا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد ۲۳۶ درصدی سود عملیاتی و رشد ۸۰ درصدی فروش این هلدینگ بزرگ اقتصادی است. به همین دلیل برخی از کارشناسان این رشد را به اضافه ورود شرکت‌های شستا به بورس و افزایش شفافیت در این مجموعه نوید بخش اتفاقات خوب در این مجموعه و  برای ذی نفعان  می‌دانند.

در همین رابطه حسن فروزان فرد عضو اتاق بازرگانی تهران به «کسب و کار نیوز »گفت: برخی از تغییرات و اصلاحات می‌تواند رویه شستا را تغییر دهد و درصد سودآوری آن را به مثابه رشد سودآوری فعلی بالا ببرد. از جمله این اقدامات حرکت به سمت ارزش افزوده و فعالیت واقعی اقتصادی است. شستا برای بهبود عملکرد خود می‌تواند از تخصص بورس استفاده کند که ظرفیت سودآوری آن را بالا می‌برد. این یعنی حرکت به سمت منطقی‌تر شدن رفتار اقتصادی که  در شستا در حال رخ دادن باشد. البته باید تاکید کرد شستا نیازمند شفافیت در شرکت‌ها و مقابله با فساد و همچنین ساماندهی بیشتر است. ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری این مجموعه به بورس، یعنی ایجاد شفافیت بیشتر که به نظر می‌رسد با وجود آن شستا را به یک هلدینگ واقعی تبدیل خواهد کرد. بخشی از سودآوری این مجموعه را می‌توان به افزایش شفافیت و ورود شرکت های آن به بازار سرمایه نسبت داد.

همچنین مطالعه کنید:

مشارکت مردم در بخش تولید

سرمقاله تحقق رشد اقتصادی نیازمند تقویت روابط با دنیا و به ویژه کشورهای همسایه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.