صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / پاسخگوی شب مردگی گذر سی تیر هستید؟

گلایه شهردار منطقه ۱۲ از اتحادیه اغذیه فروشان

پاسخگوی شب مردگی گذر سی تیر هستید؟

کسب و کار نیوز- شهردار منطقه ۱۲ در پی پلمب ۱۴ غرفه گذر گردشگری سی تیر، از اتحادیه اغذیه فروشان انتقاد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ درباره پلمپ غرفه های اغذیه فروشی گذر گردشگری سی تیر اظهار کرد: اغذیه فروشان خیابان سی تیر ، ۲ سال است که درخواست جواز کسب داده اند و اگر این کسبه مشمول قانون صنفی اند، دلیلی برای عدم رعایت قانون صنفی نیست.
سعادتی در بیان هدف اجرای طرح گذر گردشگری سی تیر عنوان کرد: ایجاد فضای بانشاط شهری درکنار گردشگری غذایی و فرهنگی مهمترین محور اجرای این طرح بوده اما بی مسئولیتی اتحادیه ها درعین مخالفت با تداوم فعالیت این کسبه علاوه بر بیکاری حدود ۸۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم تبعات مردمی و اجتماعی نیز خواهد داشت.
وی با اشاره به ممانعت اتحادیه اغذیه فروشان در حل این مشکل بیان کرد: از سوی اتحادیه حداقل فضا برای کسب مجوز، ۱۸ متر اعلام شده که با توجه به موضوع جدید کسب و کارهای استریت فود(غذاهای خیابانی)، قوانین سابق اتحادیه نمی‌تواند راهگشای این بخش باشد.
سعادتی ادامه داد: اغذیه فروشان گذر سی تیر برای حل مشکل به اتحادیه دکه‌داران نیز مراجعه کرده اند تا ادامه فعالیتشان ساز و کار قانونی تری به خود گیرد اما این اتحادیه در اواسط کار، با توجیه اینکه موضوع اغذیه فروشی دراین حرفه مطرح است از اعطای جواز خودداری کرده اند که این روند و بی مسئولیتی، کسبه را بلاتکلیف کرده است.
شهردار منطقه ۱۲ ضمن اشاره به رفع شب مردگی و ایجاد امنیت در محدوده سی تیر با فعالیت اخیر گذرگردشگری اضافه کرد: نابود کردن یک طرح گردشگری و درعین حال فرهنگی و اجتماعی علاوه بر لطمه زدن بر فضای مطلوب زیست شهری، شادی سالم اجتماعی را در جامعه پرتنش امروز کمرنگتر می کند و اتحادیه اغذیه فروشان باید دراین خصوص پاسخگو باشد.
وی افزود : دو سال است که موضوع مجوز کسب فعالان این محل درحال پیگیری است اما هنوز به نتیجه نرسیده و اتحادیه نه تنها به رفع مشکل این بخش کمکی نکرده، بلکه در تلاش است تمامی غرفه ها را بزودی تعطیل کرده و شب مردگی را به سی تیر بازگرداند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.