صفحه اصلی / استان ها / امضای تفاهم نامه ۵۰۱ میلیارد ریالی در حوزه فرهنگ هرمزگان
امضای تفاهم نامه ۵۰۱ میلیارد ریالی در حوزه فرهنگ هرمزگان

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

امضای تفاهم نامه ۵۰۱ میلیارد ریالی در حوزه فرهنگ هرمزگان

کسب و کار نیوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به منظور تقویت حوزه فرهنگ هرمزگان بویژه تقویت زیرساخت‌های این استان، تفاهم نامه‌ای به ارزش ۵۰۱ میلیارد ریال با استانداری هرمزگان امضاء شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ، عباس صالحی دیشب در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان هرمزگان به ظرفیت‌های فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: رشد و توسعه در حوزه‌های گردشگری، اشتغال و اقتصاد بدون توجه به حوزه فرهنگ و هنر امکان پذیر نیست.
وی به بحث اشتغال فارغ التحصیل هنری نیز اشاره کرد و گفت: ما بعد از انقلاب یک و نیم میلیون فارغ التحصیل داریم که فضای کار برای آن‌ها ضعیف است و باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موضوع خیابان‌های فرهنگ و هنر طرحی است که از پارسال در وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری و مقدمات آن نیز فراهم شده است و این طرح فرصتی را فراهم می‌کند تا شهر‌های مختلف بتوانند هم هویت شهری خود را تقویت کنند و هم در حوزه اقتصاد، فرهنگ و هنر و گردشگری توسعه یابند.
صالحی موضوع شهر‌های خلاق را از دیگر طرح‌های توسعه فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هر شهر در حوزه خاصی امتیازات و توانایی‌هایی دارد سعی داریم شهر‌هایی که در یک حوزه توانایی مشترکی دارند به عنوان یک شبکه کنار هم قرار بگیرند و با تولید محصولات فرهنگی و فروش آن‌ها به تقویت فرهنگ و اقتصاد خود کمک کنند.
وی تقویت صنوف فرهنگ و هنر را مهم دانست و گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر فقط باید تسهیل کننده کار باشد و برای پیشبرد فعالیت‌ها در این حوزه صنوف را تقویت کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه تقویت کسب و کار‌های فرهنگی نیز اقداماتی صورت گرفته است و باید از ظرفیت وقف نیز در این زمینه استفاده شود.
صالحی درباره موضوع گرانی قیمت کتاب‌ها نیز گفت: سعی می‌کنیم قیمت کتاب‌های عمومی را حفظ و قیمت‌ها را متعادل کنیم.
وی گفت: مجمع ناشران تهران برای حفظ قیمت کتاب‌ها به عنوان ناظر قرار داده شده است.
فریدون همتی استاندار هرمزگان هم گفت: با امضای تفاهم نامه ۵۰۱ میلیارد ریالی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای توسعه زیر ساخت‌ها و تجهیزات فرهنگی استان تصمیم‌هایی گرفته شده است.
در این نشست، فعالان فرهنگ، هنر و رسانه نیز دیدگاه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.
در پایان نیز، از تعدادی از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه استان قدردانی شد.

همچنین مطالعه کنید:

طوفان ۷۶۹ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید محبی روز شنبه ۲۴ تیر اظهارکرد: در پی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.