صفحه اصلی / اصناف / صدور بی رویه پروانه کسب معضل جدی بازار است
صدور بی رویه پروانه کسب معضل جدی بازار است

صدور بی رویه پروانه کسب معضل جدی بازار است

نماینده اتاق اصناف ایران در استان اصفهان، شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: حذف حدود و حریم اصناف در قانون نظام صنفی مشکل عمده ای است که اصناف را با چالش روبرو کرده و سبب رواج کسب و کار کاذب شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عباسعلی عباسی با بیان اینکه در قانون نظام صنفی، موضوع حذف حدود حریم و حدود صنفی شاید به نوعی اشتغالزایی محسوب شود اما رکود بازار و رقابت ناسالم را به دنبال دارد. وی تصریح کرد: سرانه واحدهای صنفی در ایران خیلی پایین تر از نرم جهانی است و در شهرهای کوچک به ازای هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی داریم در صورتی که نسبت به سرانه جهانی که به ازای هر ۳۰۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، اختلاف زیادی دارد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: برداشتن حدود صنفی و صدور بی رویه پروانه کسب به خصوص در شهرهای کوچک که کارنجات صنعتی و تولید پایین است و اشتغالی وجود ندارد باعث شده تا خیل جمعیت بیکار به سمت بازار روانه شوند و این مساله رکود و تضعیف بازار را به دنبال داشته است و به واقع نیمی از واحدهای صنفی در هر منطقه مازاد بر نیازند. عباسی افزود: در حال حاضر کسبه ای که امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند و فردا به خاطر درآمد ناچیز کار را تعطیل می‌کنند و کسب و کار کسانی هم که صاحب تجربه هستند تحت تاثیر قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.