صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / پرورش نیروهای انسانی زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی
پرورش نیروهای انسانی زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی

پيام مهندس سيدمصطفي آذركيش، مديركل دفتر آموزش‌هاي كاردانش وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته ملي مهارت

پرورش نیروهای انسانی زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی

کسب و کار نیوز- رشد بهره‌وري در اقتصاد، شتابدهي و نوآوري در چرخه توليد و ارتقای توان كارآفريني كشور با هدف تامين رشدي پويا و بهبود شاخص‌هاي اقتصاد مقاومتي و در نهايت نيل به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله تنها با تكيه بر افزايش سهم سرمايه‌هاي انساني ماهر و كارآمد قابل دستيابي است.

به گزارش کسب و کار نیوز،  در این راستا، پرورش نیروهای انسانی زمینه‌ساز اقتصاد مقاومتی و دستیابی به جایگاه اول منطقه‌ای در تولید علم و فناوری مستلزم ایجاد ارتباط نزدیک بین آموزش و بخش‌های مختلف اقتصادی است.

بدین منظور هفته ملی مهارت و کارآفرینی، مجالی است تا ضمن تجلیل از مجاهدت‌های بی‌دریغ تمامی دست‌اندرکاران و تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی و کارآفرینی؛ مدیران و هنرآموزان و عوامل اجرایی هنرستان‌ها، موجبات بسط و توسعه این آموزش‌ها در کشور فراهم شود. بی‌تردید جهت اجرایی‌سازی منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و توصیه‌های ریاست محترم جمهوری در زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، نیازمند مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های غیردولتی متولی مهارت و بخش‌های خصوصی از جمله: کارخانجات، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های کشت و صنعت است.

امید است با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی به ویژه در حوزه اشتغال و کار آفرینی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی، بتوانیم با مدیریتی مشارکتی، برنامه‌ریزی واقع بینانه و عزمی جهادی برای ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت گرایی و کارآفرینی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در کشور، سهم صادراتی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورده و جایگاه ایران اسلامی را در منطقه و جهان پایدار و مستحکم‌تر کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.