صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ورود دولت به موضوع صندوق‌های خطرپذیر مناسب نیست

رئیس كمیسیون فناوری،‌ اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس:

ورود دولت به موضوع صندوق‌های خطرپذیر مناسب نیست

کسب و کار نیوز ــ رئیس كمیسیون فناوری،‌ اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس معتقد است ورود دولت به موضوع صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌گذاری در این زمینه مناسب نیست زیرا حضور دولت در این بخش می‌تواند موجب ایجاد فساد، رانت و به خطر افتادن فعالیت استارتاپ‌های کوچک باشد. 

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، یلدا راهدار، رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس امروز، ۲ مردادماه در کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه که با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: رمز ارز به شدت دنیای سرمایه‌گذاری را به خود مشغول کرده است و از یک سو این رمز ارزها ، مراودات مالی را روان‌تر کرده اما از سویی دیگر هزینه سرسام‌آور استخراج آن‌ها به دل‌مشغولی بزرگی برای دوستداران این نوع ابزار مالی بدل شده است.

وی افزود: از آنجا که رقابت در استخراج رمز ارزها شدت یافته است، این روند عمدتاً مردم را تشویق می‌کند تا از رایانه‌های سریع‌تر و میزان مصرف برق بیشتری استفاده کنند تا سرعت بیشتری در حل الگوریتم‌های استخراج رمز ارز بهره ببرند.

راهدار اظهار کرد: در نتیجه به گفته مسئولین وزارت نیرو با یک افزایش افسارگریخته در مصرف برق استخراج رمز ارزها مواجه هستیم که در استان فارس نیز اتفاقات بزرگی در این زمینه در حال انجام است که نمی‌توان سرمایه‌گذاری زیادی که در این زمینه در استان شده را نادیده گرفت.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه تأمین انرژی یکی از چالش‌های استخراج رمز ارزها(ماینینگ) است، اضافه کرد: بانک مرکزی اعتقاد دارد استخراج رمز ارز(ماینینگ)، یک صنعت است که حجم بزرگ سرمایه‌گذاری در این حوزه در کشور انجام شده که باید حمایت شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد سه جانبه‌ای در خصوص صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌گذاری بخش دولتی در استارتاپ‌ها ادامه داد: ورود دولت به موضوع صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌گذاری در این زمینه مناسب نیست زیرا حضور دولت در این بخش می‌تواند موجب ایجاد فساد، رانت و به خطر افتادن فعالیت استارتاپ‌های کوچک باشد.

راهدار اظهار کرد: دولت می‌تواند با مشارکت در بحث صندوق‌های خطرپذیر، ساز و کاری ایجاد کند که پشتوانه‌ای برای فعالیت فعالان اقتصادی در بخش اقتصاد دیجیتال فراهم شود.

وی با اشاره به نوسانات ارزی در بخش اقتصاد بیان کرد: شرایط ict استان ضرورت پررنگ شدن نقش اتاق در تصمیم‌سازی‌ها و تعامل بیشتر با حاکمیت را دو چندان کرده است.

مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز گفت: امسال نمایشگاه الکامپ با کیفیت خوبی در تهران برگزار شد و شاهد حضور خوب استارتاپ‌ها و فعالان بخش خصوصی در حوزه IT و ICT بودیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه الکامپ امسال استان فارس نیز در نیمه دوم آذرماه برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم در بعد کیفیت و کمیت متناسب و در خور شان این بخش در استان باشد.

سهرابی با اشاره به بحث صندوق‌های ریسک‌پذیر هم گفت: محور فعالیت‌های این صندوق‌ها در قالب وام‌های کم‌بهره خواهد بود که امیدواریم ساز و کار مناسب برای بهره‌برداری فعالان اقتصادی پویا در این بخش محقق شود.

سیدرضا ساداتی، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: ارز دیجیتال و تولید آن یکی از مواردی است که این روزها بسیار زیاد مطرح می‌شود که به زودی تصمیم‌هایی در خصوص رمز ارزها اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ارز دیجیتال و رمز ارزها به عنوان صنعت شناخته شود و جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر دو هزار و ۴۸۰ کسب و کار دارای نماد اعتماد در استان فارس فعال است که این آمار خوبی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.