صفحه اصلی / سرخط خبرها / فصل سوم مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری آغاز شد
فصل سوم مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری آغاز شد

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی گندی‎شاپور:

فصل سوم مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری آغاز شد

کسب و کار نیوز : مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه گفت: «فصل سوم مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری با اختصاص یک‌میلیارد ریال اعتبار در دزفول آغاز شد.»

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, یعقوب زلقی مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه، امروز چهارشنبه دوم مردادماه ۹۸ اظهار داشت: «مرمت دیواره ضلع جنوبی این بنا با مصالح سنتی آغاز شده و تلاش بر این است اصالت تاریخی این بنا بیش از پیش مشخص شود.»
او عملیات حفاظتی و مرمتی در نمای ضلع شمالی (ورودی) این بنای تاریخی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در این فصل انجام می‌شود.
زلقی همچنین از مرمت قسمت‌های آسیب‎دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر در پشت‌بام بنا، اصلاح ناودان‎ها برای خروجی بهتر آب و… در این آرامگاه خبرداد.
او توسعه زیرساخت‌های این محوطه مانند آب، برق و سامان‌دهی منظر محیطی آن را از دیگر برنامه‌های دردست اقدام این پایگاه برشمرد.
مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه، در پاسخ به سوالی درخصوص آتش‎سوزی اخیر در آرامگاه یعقوب لیث صفاری اظهار داشت: «حادثه مهمی در عرصه این آرامگاه رخ نداده و این موضوع مربوط به سوختن علف‌های هرز بوده که مشکلی به‌وجود نیامده است.»
او افزود: «برای حفاظت بهتر از این محوطه تاریخی، کارکنان این پایگاه به صورت شبانه‎روزی در این محوطه درحال انجام وظیفه هستند.»
آرامگاه یعقوب لیث صفاری در روستای شاه‌آباد در ۱۰ کیلومتری دزفول به شوشتر قرار دارد. در کنار این آرامگاه بازمانده‌های شهر باستانی گندی‎شاپور دیده می‌شوند و در اطراف بقعه قبرستان وسیعی نیز وجود دارد. این آرامگاه اثری برجامانده از دوره تیموریان است که در هشتم دی‎ماه ۱۳۷۸ با شماره ۲۵۵۰ در ردیف آثار ملی ثبت شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.