صفحه اصلی / سرخط خبرها / آغاز پروژه سامان‌دهی و مرمت مسجد تاریخی پنجه‌علی در قزوین
آغاز پروژه سامان‌دهی و مرمت مسجد تاریخی پنجه‌علی در قزوین

آغاز پروژه سامان‌دهی و مرمت مسجد تاریخی پنجه‌علی در قزوین

کسب و کار نیوز : در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی‌مذهبی، پروژه سامان‌دهی و مرمت مسجد پنجه‌علی قزوین به‌همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث آریا, امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی این استان با اعلام این خبر گفت: «مسجد پنجه‌علی واقع در خیابان پیغمبریه قزوین از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفوی و از جمله مساجد کهن این شهر به‌شمار می‌رود و طرح سامان‌دهی و مرمت آن از اواسط تیرماه سال جاری در دستور کار تیم مرمت این اداره کل قرار گرفت.»
او با اشاره به روند مرمت این بنای تاریخی گفت: «در این مرحله از پروژه مرمت و سامان‌دهی مسجد تاریخی پنجه‌علی، بام‌سازی بنا شامل برداشت ایزوگام قبلی، خاک‌برداری و دوغاب‌ریزی، شیب‌بندی و عایق کاری بام تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.»
مسجد پنجه‌علی در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۶۰۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این مسجد که در دوره صفوی به عنوان عبادتگاه اهل حرم شناخته شده به وسیله نقبی به دولتخانه صفوی راه داشته است. ستون‌های مرمرین، طاق‌های استوار آجری، و محراب کاشی با خط ثلث نفیس تشخص ویژه‌ای به آن بخشیده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.