صفحه اصلی / استان ها / افزایش ۲۲ درصدی مصرف آب در کرمانشاه
افزایش ۲۲ درصدی مصرف آب در کرمانشاه

مدیرعامل آبفای کرمانشاه:

افزایش ۲۲ درصدی مصرف آب در کرمانشاه

کسب و کار نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طی هفته گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه مصرف آب در استان بودیم، گفت: مصرف آب شهروندان کرمانشاهی درپی افزایش دمای هوا طی روزهای پایانی نخستین ماه تابستان، نسبت به میانگین مصرف کل سال 22 درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، “علیرضا تخت‌شاهی” با بیان اینکه این میزان افزایش در ابتدای شروع فصل گرما ۱۷ درصد بوده است، افزود: این میزان مصرف، افزایش ۵۲ درصدی مصرف آب در فصل گرم در مقایسه با میانگین مصرف فصل سرد را نشان می‌دهد که فشار مضاعفی به شبکه توزیع، تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ شهرها که درحال حاضر با تمام ظرفیت در حال تأمین آب شرب شهروندان در سطح استان هستند، وارد می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: این شرکت با حداکثر ظرفیت در حال پمپاژ و انتقال آب به مخازن و شبکه توزیع است و با وجود اینکه همه آب موجود به داخل شبکه پمپاژ می‌شود، در برخی محلات دچار افت فشار مقطعی در شبکه توزیع هستیم.
وی همچنین از حجم بالای تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۲ آبفا خبر داد و افزود: تماس‌های زیادی در این مدت با این سامانه برقرار شده که بیشتر در حوزه کسب اطلاع از افت فشارهای ناشی از افزایش میزان مصرف اخیر بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا تصور غلطی در جامعه مبنی بر رفع مشکل کم آبی ایجاد شود، همین مسئله در کنار افزایش دمای هوا و ماندگاری آن موجب شده است تا مصرف امسال آب استان کرمانشاه به شکل قابل توجهی افزایش یابد.
وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب به‌رغم بارش‌های خوبی که داشتیم همچنان باید مورد توجه جدی همگان باشد، افزود: با توجه به شروع گرمای هوا و احتمال طولانی‌تر بودن روزهای گرم، مردم همچنان باید مدیریت مصرف آب را جدی گرفته از مصرف بیش از نیاز خودداری کنند.
تخت‌شاهی ادامه داد: در چنین شرایطی مشترکان باید ضمن مدیریت مصرف و رعایت الگوهای مصرف آب، به نحوی از آب موجود استفاده کنند که دیگر همشهریان ساکن در محله‌های دارای افت فشار آب نیز از این موهبت الهی بهرمند باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.