صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی مجازی ۱۰ برابر کارآفرینی حقیقی درآمدساز است

استاد کارآفرینی فرهنگی:

کارآفرینی مجازی ۱۰ برابر کارآفرینی حقیقی درآمدساز است

کسب و کار نیوز- متقی با بیان اینکه یکی از برنامه های شاخص و موثر کانون های مساجد باید سرمایه گذاری در زمینه کارآفرینی های فرهنگی باشد، گفت: کارآفرینی مجازی سرمایه ی اولیه ی کم و سودی ۱۰ برابر بیشتر از کارآفرینی حقیقی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبستان، «محمد نوید متقی» روز دوشنبه( ۳۱ تیرماه) در همایش کارآفرینی مراکز فرهنگی و اجتماعی تیران و کرون با بیان تفاوت کار آفرینی با استخدام و خود اشتغالی گفت: خود اشتغالی یعنی ایجاد یک کسب و کار که در برخی از مواد به استخدام افراد دیگر نیاز دارد؛ اما کارآفرینی به معنی خلق شغل جدید متناسب با نیاز های جامعه به وسیله ی ایده های قابل اجرا است.

عضو علمی بنیاد فرهنگی بقیه الله اصفهان افزود: کار آفرینی در دنیای حقیقی و مجازی امکان پذیر است و سود بیشتری نسبت به خود اشتغالی و استخدام کسب می کند اما این موضوع به برنامه ریزی و نگاه بلند مدت نیاز دارد.

وی در خصوص اصول نیاز و خلاقیت در اشتغال زایی اظهار کرد: کار آفرینی یعنی پس از بررسی نیاز های جامعه با توجه به تخصص و خلاقیت راهکار هایی برای رفع چالش ها ارائه و اجرایی کنیم.

وی با بیان تفاوت های کارآفرینی مجازی و حقیقی اذعان داشت: کار آفرینی مجازی نیز مانند حقیقی نیازمند تخصص و زمان کافی است اما سرمایه های جاری و راه اندازی کمتر و سود بیشتری از این راه کسب می گردد.

کارشناس برنامه ریزی فرهنگی با بیان اینکه باید قادر به نگارش طرح اولیه ی ایده باشیم، تصریح کرد: با کمک طرح اولیه ی مکتوب می توان سرمایه گذار و مراحل جزیی اجرای طرح را پیدا کرد.

متقی خواستار برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای توسعه کارآفرینی شد و گفت: یکی از برنامه های شاخص و موثر کانون های مساجد باید سرمایه گذاری بر این عرصه صورت پذیرد و فعالان فرهنگی و فضای مجازی با قدرت و مهارت به صحنه بیایند.

وی یادآورشد: پیش بینی تسهیلات بانکی از نیازهای کارآفرین ها است که با مشارکت و همکاری مسوولان و نهادهای فرهنگی قابل تامین است.

این همایش به همت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و مشارکت بنیاد فرهنگی بقیه الله در سالن دانشگاه آزاد تیران برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.