چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / برنج گران است؛ صدها تن برنج در گمرک خاک می خورد
برنج گران است؛ صدها تن برنج در گمرک خاک می خورد

نماینده مجلس:

برنج گران است؛ صدها تن برنج در گمرک خاک می خورد

یک نماینده مجلس گفت: همه محصولات موجود در سبد خانوار، دچار نوسانات قیمت شده اند و برنج نیز در کنار بقیه محصولات، گران شده است و حدود سه ماه پیش نوسانات قیمت را در برنج پیش بینی کرده بودیم.

شایلی قرائی– محمد حسین قربانی افزود: بازار برنج با شرایطی که دارد تعلل در ترخیص برنج ها از گمرکات کشور توجیهی ندارد. اینکه ارز مورد نیاز ترخیص این کالا تامین نشده است جای تعجب بسیاری دارد چراکه مسوولان شرایط بازار برنج و گرانی این کالا را مشاهده می کنند. در حال حاضر شرایطی بوجود آمده است که مردم در کشوری که تولیدکننده بزرگ برنج است مجبور به مصرف برنج خارجی شده اند و این در حالی است که برنج های مانده در گمرکات نیز ترخیص نشده اند تا کمی از التهاب بازار برنج کاسته شود.

وی اظهار داشت: ارزی که باید برای این موضوع اختصاص پبدا کند تا به امروز خبری از آن نیست و صدها تن برنج در گمرکات کشور انبار شده اند در حالی که اوضاع بازار در شرایطی است که نیاز به این برنج ها دارد. هرچند با کمک های گمرک و سازمان استاندارد، این موضوع تا حدی برطرف شده اما باید تلاش های بیشتری برای سامان دادن به این وضعیت داشته باشیم.

قربانی هم چنین گفت: برنج نیز از آن دسته کالاهایی است که مردم به آن نیاز دارند و نباید برای تامین آن در بازار دست دست کرد. برخی کارشناسان معتقد هستند نیاز کشور سه میلیون تن برنج است که باور داریم این آمار کارشناسی نیست زیرا نیاز داخل کشور خیلی بیشتر از این مقدار است و باید برای تامین آن راهکارهای بلندمدت وجود داشته باشد. نظارت باید قوت بگیرد. در شرایطی که بازار دارد باید نظارت برآن افزایش پیدا کند. برای ساماندهی و ایجاد تعادل لازم در بازار عرضه و تقاضای برنج به یک مدیریت قوی نیاز است. هم چنین با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد مردم مصرف کننده برنج هستند دولت موظف است کالای یاد شده را به قیمت مناسب در اختیار خانوارها قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.