صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / مصرف برق کشور روند صعودی گرفت
مصرف برق کشور روند صعودی گرفت

مصرف برق کشور روند صعودی گرفت

کسب و کار نیوز: همزمان با افزایش قابل توجه دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف پس از 16 روز دوباره وارد کانال 56 هزار مگاوات شد و تنها حدود 600 مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق در کشور فاصله دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، روز گذشته در ساعت ۱۶:۱۹ دقیقه پیک مصرف برق کشور به ۵۶ هزار و ۴۵۹ مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در پیک تابستان امسال بوده است.
روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و ۶۵۹ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۳۷۸ مگاوات مربوط به صادرات و ۴۰ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و ۴۳۳ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و ۷۹۹ مگاوات رسیده بود.
بر اساس این گزارش مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده و کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.
همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.