صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تامین پایدار آب شرب نطنز با بهره‌برداری از ۲ قنات
تامین پایدار آب شرب نطنز با بهره‌برداری از ۲ قنات

تامین پایدار آب شرب نطنز با بهره‌برداری از ۲ قنات

کسب و کار نیوز: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از تامین پایدار و باکیفیت آب شرب مردم شهرستان نطنز با بهره‌برداری از قنوات سرآبان و همت‌آباد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “ناصر اکبری” با اشاره به قدمت ۷۰۰ ساله قنات سرآبان گفت: با اجاره و بهره‌برداری از قنات سرآبان در سال جاری، آب شرب با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار گرفت و این در حالی‌است که آبدهی این قنات در بدترین شرایط آب و هوایی هم حدود ۴۰ تا ۵۰ لیتر در ثانیه است.
وی به اجرای خطوط انتقال آب از قنات سرآبان به مخزن ۵ هزار متر مکعبی امیریه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظور بهره‌برداری از قنات سرآبان دو خط انتقال از قنات به مخزن ۵ هزار متر مکعبی امیریه اجرا شد که با انجام این عملیات آب شرب با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرارگرفت.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: آب به صورت ثقلی وارد شبکه می‌شود و به دلیل اینکه دیگر نیازی به پمپاژ آب ندارد، کاهش هزینه‌ها را به‌همراه خواهد داشت.
اکبری با بیان اینکه خشک شدن قنات لااسپیدانی و برخی از چاه‌ها از تبعات خشکسالی‌های اخیر بوده است، عنوان کرد: شهر نطنز تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار نداشته و آب شرب مردم این شهرستان از طریق قنات لااسپیدانی و چاه‌ها تامین می‌شود.
وی ادامه داد: چاه‌های موجود در منطقه رحمت آباد و تاج آباد تامین کننده ۷۰ تا ۸۰ درصد آب شرب جمعیت بیش از ۱۵ هزار نفری مردم نطنز بوده، به‌طوری‌که آبدهی چهار حلقه چاه رحمت آباد در شرایط عادی حدود ۵۰ لیتر در ثانیه و آبدهی یک حلقه چاه در منطقه تاج آباد حدود ۳۵ لیتر در ثانیه بوده که به‌دنبال وقوع خشکسالی‌های مستمر، آبدهی این چاه‌ها بسیار کاهش یافت.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه مشکل افت فشار آب در برخی از مناطق شهر نطنز نیز برطرف شده است، اعلام کرد: شهر نطنز به‌دلیل کوهستانی بودن، اختلاف ارتفاع نقاط مختلف آن بعضا به بیش از ۲۱۰ متر هم می‌رسد، به همین دلیل ساکنان در مناطق مرتفع اغلب با افت فشار آب روبه‌رو بودند که این مشکل با نصب شیرهای فشار شکن و زون بندی شبکه آب رفع شد.
وی به مدل‌سازی هیدرولیکی شبکه توزیع آب اشاره کرد و افزود: در راستای ارائه خدمات مستمر به مشترکان، مدل‌سازی هیدرولیکی شبکه توزیع آب شرب در دستور کار قرار گرفت و با نصب فلومتر در خروجی مخزن ۳۰۰ متر مکعبی امیریه، اکنون آب عادلانه میان مردم توزیع می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.