صفحه اصلی / استان ها / کشاورزان با مشارکت در طرح‌های تشویقی از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند
کشاورزان با مشارکت در طرح‌های تشویقی از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

کشاورزان با مشارکت در طرح‌های تشویقی از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند

کسب وکار نیوز: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از انرژی برق استان در پیک مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با کشاورزان منعقد شده که اگر ۴ ساعت در پیک برق مصرف نکنند بهای کل انرژی آنها در دوره با بخشودگی خواهد بود.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “محمد مهدی شهیدی” با بیان اینکه برق‌رسانی به مشترکان و تأمین برق پایدار و مستمر از وظایف عمده شرکت توزیع نیروی برق استان است، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۴۱ هزار مشترک برق در استان وجود دارد.
وی افزود: از این تعداد ۸۳ درصد مشترکان با ۳۵ درصد مصرف انرژی در بخش خانگی، دو درصد با ۳۴ درصد مصرف در بخش کشاورزی، یک درصد با ۱۱ درصد مصرف در بخش صنعتی و ۱۴ درصد با ۱۴ درصد مصرف نیز در بخش تجاری و ادارات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: مدیریت مصرف برق یعنی بهینه‌سازی و منطقی کردن مصرف به‌گونه‌ای که با صرف هزینه کمتر، کارایی بیشتری از انرژی برق داشته باشیم و با پرداخت پول کمتر بیشترین بهره را ببریم.
وی با بیان اینکه مدیریت مصرف برق از دو جنبه مدیریت بار و مدیریت انرژی قابل بررسی است، تأکید کرد: در شبانه‌روز، تقاضای مصرف برق متفاوت بوده و در ساعاتی به اوج خود می‌رسد که در این راستا بحث مدیریت بار مطرح می‌شود.
شهیدی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی و کشاورزی است، گفت: لوازم خانگی نقش بسیار مهمی در مصرف انرژی و پیک مصرف برق دارند و حدود ۷۰ درصد مصرف انرژی در پیک بار مربوط به این لوازم است.
شهیدی افزود: با توجه به افزایش دما و بالا رفتن پیک بار استان همدان و نزدیک شدن به وضعیت هشدار از مردم درخواست شده نسبت به کاهش جدی مصرف برق خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه افزایش بی رویه مصرف برق در بخش‌های مختلف استان همدان موجب افزایش بار تأسیسات و تجهیزات الکتریکی می‌شود که امکان آسیب و قطع ناخواسته برق را در پی دارد، گفت: همکاری مردم در این زمینه باعث جلوگیری از اعمال مدیریت اضطراری بار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.