صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / درباره نقش کلمات کلیدی بر سئو چه می دانید؟
درباره نقش کلمات کلیدی بر سئو چه می دانید؟

سئو به زبان ساده- قسمت چهارم

درباره نقش کلمات کلیدی بر سئو چه می دانید؟

کسب و کار نیوز- هنگامی که کاربران کلمه کلیدی را جستجو می کنند و وارد سایت می شوند تا زمانی که محصول یا خدمت مورد نظر را خریداری کنند مسیر طولانی را طی می کنند که در طول مسیر نیازها و پرسشهای متفاوتی دارند. لازم است که برای هریک از این مراحل محتوای مناسبی ارائه شود که هم به نیاز کاربر پاسخ داده شود و هم منجر به دیده شدن نام کسب و کار و افزایش فروش شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در واقع زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود از نام و کسب و کار شما چیز زیادی نمی داند، بنابراین همراهی با کاربر از طریق ارائه محتوای جالب ، سبب می شود کاربر در انتهای مسیر شناخت و آگاهی بیشتری از کسب و کار شما بدست آورد و هم محصول یا خدمت شما را بخرد و حتی برای دفعات بعد مجدد به وب سایت شما مراجعه کند. بنابراین دانستن اینکه کاربران در جست و جوی چه چیزی هستند و چه می خواهند از مسائل زیربنایی است که هر استراتژیست محتوا به کمک ابزارهایی چون پرسونای مشتری و نقشه همدلی ، باید آنرا بداند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب، همان روند پیدا کردن و تجزیه و تحلیل کردن عبارات و کلماتی است که افراد در موتورهای جستجو سرچ می کنند .این کار به طراحی استراتژی محتوایی و هم چنین استراتژی های اصلی  بازاریابی کمک می کند. علاوه بر این متوجه می شوید که افراد به چه مسائل و موضوعاتی توجه می کنند.

اگر به تغییرات الگوریتم های سئو در طول سالهای اخیر توجه کنید، متوجه می شوید اهمیت کلمات کلیدی در هر بروزرسانی الگوریتم ها ، رو به افزایش است و به طور فزاینده ای نقش آنها در رتبه بندی سایت ها پر رنگ تر می شود.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم؟

  • فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید

در ابتدا باید لیستی از کلمات و عبارات متناسب با موضوع سایت را تهیه و پیدا کنید. همان کلمات و عباراتی که افراد برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود آنها را در موتورهای جستجو وارد کرده و سرچ می کنند.

گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها به قصد و خواسته کاربران توجه زیادی می کند از اینرو ارائه محتوای کاربرپسند بسیار مهم است

 با تحقیق درباره چنین کلمات کلیدی و بررسی روند آنها به طور مرتب، می توانید موضوعات محتواهای تولیدی خود را آماده کنید، محتواهای جذابی براساس نیاز کاربران آماده و در سایت خود منتشر کنید و  از این طریق امار بازدیدکنندگان از سایت خود را افزایش دهید.

برای مثال وب سایتی  درباره اموزش دیجیتال مارکتینگ در نظر بگیرید، تصمیم دارید برای آن محتوا تولید کنید. در ابتدا به کمک ابزارها و روش های مخصوص که بعدا درباره آن به طور جزئی تر صحبت می کنیم متوجه می شوید کاربران در این حوزه به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند پس باید محتواهای آموزشی و مورد نیاز را برای انها آماده کنید. برای این کار موضوعات تخصصی دیحجتال مارکتینگ را تعریف می کنید:

 استراتژی دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی محتوایی- بازاریابی شبکه های اجتماعی –سئو – تبلیغات در گوگل ادز – گوگل آنالتیکس – مدیریت روابط با مشتری در محیط آنلاین – طراحی کمپین

  • کلمات کلیدی را برای هر موضوع تعریف کنید

در این مرحله کلمات کلیدی مخصوصی را برای هر موضوع تعریف کنید و برای تولید محتوا بر روی آنها متمرکز کنید. دقت کنید کلمات کلیدی، را انتخاب کنید که برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو( SERPs  اهمیت دارند. در مثال قبل برای سایت دیجیتال مارکتینگ، کلمات کلیدی برای هر یک دسته به عنوان نمونه بازاریابی محتوایی را پیدا کنید.

با بررسی متوجه می شوید کاربران عبارات زیر را جستجو می کنند:

چگونه محتوا تولید کنم؟

بازاریابی محتوایی چیست؟

مزایای استفاده از بازاریابی محتوایی

دوره اموزشی بازاریابی محتوایی

اهداف بازاریابی محتوایی

و…

مطمئنا لیست طولانی از چنین مواردی تهیه کنید.  تا این جا فکر نکنید کار را تمام کردید و لیست نهایی آماده شده است.

باید بتوانید به آنچه که در ذهن مشتریان بالقوه می گذرد نیز توجه کنید؛ استفاده از ابزارهای متعدد این امکان را به شما می دهد که لیست نهایی خود را به طور کامل تری اماده کنید و هم چنین این کلمات را رتبه بندی کنید.

  • لیست کلمات کلیدی تا می توانید کاملتر کنید

در این مرحله نیاز به خلاقیت بیشتری دارید تا بتوانید تحقیقات کاملتری انجام دهید. اگر سعی می کنید که به کلمات کلیدی بیشتری فکر کنید می توانید از این روش استفاده کنید: به سایت گوگل بروید و کلمه کلیدی را وارد کرده ، سپس نگاهی به پایین نتایج جستجوی گوگل کنید برخی پیشنهادات را خواهید دید. از این پیشنهادات برای تهیه کلمات کلیدی دیگر می توانید ایده بگیرید.البته ابزارهای متنوع و دیگری نیز وجود دارد.

  • از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید

شاید فکر کنید که هر چه از کلمات کلیدی کوتاه تر استفاده کنید نتیجه بهتری بگیرید. با این حال باید گفت اگر تولید محتوا را به قصد فروش بیشتر و برندینگ بهتر انجام می دهید لازم است از کلمات کلیدی طولانی تری نیز استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی تر عبارات کلیدی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند و بر موضوع خاصی تاکید می کنند برعکس کلمات کلیدی کوتاه که معمولا یک کلمه ای و عمومی هستند و به چیز خاصی اشاره نمی کنند.

البته ابزارهای خاصی برای این کار وجود دارد که به شما کمک می کنند.

همانطور که قبلا درباره مسیر حرکت کاربر در وبسایت گفتیم باید این نکته را اضافه کنم که هر چه کاربر به انتهای مسیر نزدیک می شود و با کسب و کار و محصول ما آشنا می شود اهمیت استفاده از کلمات کلیدی طولانی بیشتر می شود.

مثلا سایت دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرید برای موضوع بازاریابی محتوایی لیست کلمات کلیدی چون محتوا – بازاریابی محتوایی –  اموزش بازاریابی محتوایی را تهیه کردید . برای اضافه کردن کلمات کلیدی طولانی تر را می توان به عبارات زیر اشاره کرد:

یادگیری بازاریابی محتوایی در سایت آلفا( سایت آلفا نام سایت موردنظر است)

مهارت تولید محتوا با سایت  آلفا

و….

بنابراین بررسی و کنترل کنید که لیست کلمات کلیدی شما شامل هم کلمات کلیدی عمومی و هم کلمات کلیدی طولانی باشد.

  • نگاهی به وضعیت کلمات کلیدی و عملکرد رقبا بندازید

اینکه رقبای تان چه روشی درباره کلمات کلیدی در پیش گرفتند بدین معنی نیست که همان کار را برای خود در پیش بگیرید. هیچگاه فکر نکنیدکلمه کلیدی که برای رقیب شما مهم است برای شما هم باید مهم باشد. با این حال درک عملکرد رقیبان خود، کمک می کند که روش انتخاب کلمات کلیدی خود  و رتبه بندی آنها را بهتر ارزیابی کنید

حال سوال پیش می آید که چگونه از عملکرد رقبای خود در رتبه بندی کلمات کلیدی آگاه شویم؟

به غیر از جستجوی دستی کلمات کلیدی در مرورگر و دیدن موقعیت رقبا، می توان از ابزار SEMrush  ، استفاده کرد. این ابزار به شما گزارشهایی می دهد که با مشاهده و بررسی آنها به عملکرد رقبای خود پی ببرید.

  • از ابزار Google AdWords Keyword Planner استفاده کنید

در این مرحله لیست کاملی از کلمات کلیدی در دست دارید و باید چنین لیستی را بهینه کنید حتی شاید لازم باشد تعداد آنها را کاهش دهید برای این کار از Google AdWords Keyword Planner استفاده کنید. البته می توان از ابزارهای دیگر استفاده کرد.

در این ابزار می توانید از حجم جستجو و میزان ترافیک را برای کلمات کلیدی مورد نظر اگاه شوید.

 برای درک روند کلمات کلیدی از ابزاری به نام google trend استفاده کنید تا همیشه لیستی از بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود داشته باشید.

نوشته: الهام ابوالفضلی

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.