صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / در کمیته المپیک کار دیگری انجام می‌دهم
در کمیته المپیک کار دیگری انجام می‌دهم

رئیس فدراسیون ووشوی ایران:

در کمیته المپیک کار دیگری انجام می‌دهم

کسب و کار نیوز: رئیس فدراسیون ووشوی ایران گفت: به دلیل شرایط مالی پیش آمده در کشور بعد از ۱۳ سال مربی چینی ووشو برای بانوان نداریم و در مورد کمیته هم باید بگویم که کار من در فدراسیون و کمیته ملی المپیک کاملا متفاوت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهدی علی‌نژاد درباره ووشوکاران دعوت شده به تیم ملی بزرگسالان از طریق رقابت‌های انتخابی و سطح این مسابقات، توضیح داد: ما امسال معین تقوی و حمیدرضا قلی‌پور را که دو قهرمان ما هستند، در اختیار نداشتیم. با این حال نفرات جوانی که برای مسابقات انتخابی آمده بودند سطح خوبی داشتند و فکر ‌می‌کنم رقابت‌های نزدیکی را شاهد بودیم. از مربیان تیم ملی هم پیگیر این موضوع بودم که‌ آن‌ها نیز از سطح نفرات شرکت کننده اعلام رضایت کردند و به این ترتیب امسال شرایط خوبی خواهیم داشت.
او در مورد شرایط و امکانات اردوهای تیم ملی ووشو نسبت به سال‌های گذشته، اظهارکرد: از نظر امکانات و محل برگزاری اردوها مانند سال های گذشته هستیم، اما به دلیل شرایط اقتصادی کشور در بحث اعزام‌ها و گاها مسابقات تدارکاتی خارجی شرایط سخت‌تر شده‌ است. در طول ۱۳ سال مدیریت بنده در ووشو نیز برای نخستین‌ سال است که ما در بخش بانوان مربی چینی نداریم و این موضوع نیز به شرایط مالی باز می‌گردد.
رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ایران به اندازه کافی برای جذب مربی چینی پیگیری کرد؟ گفت: ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم، اما وقتی دیدیم شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان هزینه‌ها را تامین کرد و شرایط رو به دشوارتر شدن است،‌ تصمیم گرفتیم دست نگه داریم.
او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ووشوی ایران می‌تواند عنوان قهرمانی خود در روسیه را در رقابت‌های قهرمانی جهان چین (شانگهای) نیز تکرار کند؟ گفت: به هر حال مسابقات در شانگهای است و چینی‌ها برای پس گرفتن عنوان قهرمانی از ایران پا به میدان این مسابقات می‌گذارند. شرایط اقتصادی ما نیز قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست و باید سطح انتظارات با توجه به شرایط موجود باشد. با این حال همه تلاش خود را خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.
علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ووشو برای اعزام‌های اصلی خود با مشکل مالی رو به رو نیست؟‌ توضیح داد: ما دو اعزام مهم را در این فصل پیش رو داریم، اولین اعزام مسابقات رده‌های سنی (نونهالان، نوجوانان و جوانان) آسیا که ۲۴ مرداد ماه خواهد بود و دومین اعزام ما هم مسابقات جهانی شانگهای است که اواخر مهر ماه برگزار می‌شود. کارهای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات آسیا انجام شده و مشکلی نداریم و ان‌شاءالله برای مسابقات شانگهای نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا مشکلی پیش نیاید.
رئیس فدراسیون ووشوی ایران در مورد نیازهای اساسی ووشوی ایران برای ادامه روند موفق خود در این سال‌های سخت، گفت: لازم نیست که به سال‌های خیلی قبل‌تر اشاره کنیم، هزینه ما نسبت به همین سال گذشته سه برابر شده است، این اتفاق باعث می‌شود ما تنها یک سوم کارهایی که می‌توانستیم سال‌های گذشته انجام دهیم را امسال نیز تکرار کنیم. بودجه ما نیز نسبت به سال‌های قبل افزایشی نداشته و بهتر بود که به این موضوع توجه شود، اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی که کل کشور با آن مواجه است، من فکر نمی‌کنم این موضوع امکان پذیر باشد.
علی‌نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط‌ نزدیک او با صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران در سفرهای خارجی، سودی هم برای ووشو داشته است یا خیر؟ توضیح داد: موضوع کمیته ملی المپیک با ووشو برای بنده دو موضوع جدا هستند. من آنجا مسئولیت روابط امور بین‌الملل کمیته را بر عهده دارم و اصلا این دو مقوله به یکدیگر ارتباطی ندارند و از ابتدا هم این تصمیم را نداشته‌ام، چون قرار است کار دیگری را در کمیته انجام دهم.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.