صفحه اصلی / استان ها / آب نیست اما برنج هست!
آب نیست اما برنج هست!

آب نیست اما برنج هست!

کسب و کار نیوز: «آب نیست»، همه ما این جمله را بارها شنیده‌ایم اما رفتار ما نسبت به زمانی که «آب بود» تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, درست در همین روزها و سال ها که اصفهان با پدیده کم آبی و یا به تعبیری خشکسالی روبروست، اما کشاورزان، طبق سنت‌های گذشته با آغاز فصل تابستان شروع به کشت برنج می کنند؛ محصولی که برای بارآمدن آن، به آب بسیار زیادی نیاز است.
سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، هر سال در اقدامی در عمل نمادین برای کسانی که چاه آب یا مکینه دارند پیامکی ارسال می کند و اخطار می دهد در صورتی که آن ها به کشاورزانی که برنج کاشته اند، آب بفروشند، چاهشان پلمب می شود. گاهی نیز بنری را ضمیمه این اخطار می کند اما در عمل، همه، کار خودشان را انجام می دهند.
طبق بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، فقط استان‌های شمالی کشور و خوزستان مجاز به کاشت برنج هستند با این حال، کشاورزان اصفهانی، امسال نسبت به سال‌های گذشته بیش از پیش به کاشت این محصول پرسود، روی آورده‌اند. «آب نیست» اما «برنج هست».
کشاورزان اصفهانی طی ۱۰ سال گذشته به مرور از کشت‌های پرآب بر محصولات خود کم کرده‌اند و در ارزیابی‌های انجام شده این استان و کشاورزانش جزو کم مصرف‌ترین‌ها محسوب می‌شوند، چرا که کشاورزان اصفهان طی سالیان دراز خشکسالی خبر از نبود آب دارند و این مشکل و معضل را نه تنها دیده بلکه با پوست و استخوان خود حس کرده‌اند. امسال نیز به واسطه افزایش بارندگی‌ها، آن‌ها پس از مدت‌ها سعی دارند اندکی به شغل سابق خود یعنی کشاورزی بازگردند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.