صفحه اصلی / سرخط خبرها / اروپا بداند اجرای تعهدات برجام موثرتر از برگزاری نشست سیاسی است
اروپا بداند اجرای تعهدات برجام موثرتر از برگزاری نشست سیاسی است

کاظمی با اشاره به نشست بروکسل

اروپا بداند اجرای تعهدات برجام موثرتر از برگزاری نشست سیاسی است

کسب و کار نیوز- عضو فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها باید بدون فوت وقت تعهدات و کاستی های پیش آمده در برجام را جبران کنند تا حسن نیتشان مشهود شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، علی کاظمی باباحیدری، در خصوص دیدار وزرای خارجه کشورهای اروپایی پیرامون برجام، گفت: اروپایی ها به خوبی می دانند که ایران اسلامی هیچ تخطی از برنامه جامع اقدام مشترک نکرده بلکه حسن نیت خود را به افکار عمومی دنیا نشان داده است.

اروپا بداند اجرای تعهداتش امری ضروری تر از برگزاری نشست و مذاکره است

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری دیدارهایی برای حفظ برجام از سوی اروپایی ها امری لازم است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید بدانند اجرای تعهداتشان امری ضروری تر از برگزاری نشست و مذاکره است.

وی با اشاره به اینکه مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تخطی ایران از برجام را سرپیچی اساسی از توافق هسته‌ای نمی‌داند، ادامه داد: به نظر می رسد این موضوع به معنای پذیرش اشتباه از سوی اروپایی ها باشد اما نباید از این مهم غافل شد که چنین اظهاراتی در مقابل عدم عمل به وعده های برجامی نمی تواند موثر باشد.

اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی قابل بازگشت است

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی قابل بازگشت است، تصریح کرد: بنابراین اروپایی ها باید بدون فوت وقت تعهدات و کاستی های پیش آمده را جبران کنند تا حسن نیتشان مشهود شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم غربی ها پیش از فرارسیدن زمان اجرای گام سوم اقداماتی انجام دهند که افکار عمومی دنیا متوجه شود که اروپا درصدد جبران خسارات برجامی است و می خواهد این توافقنامه را حفظ کند.

 وزرای خارجه کشورهای اروپایی امروز در بروکسل دیدار کردند تا پیرامون برجام و تحولات اخیر منطقه بحث و تبادل نظر داشته باشند.

این دیدار حین برگزاری نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا انجام ‌شد و آنگونه که در بیانیه منتشر شده در سایت دولت انگلیس ادعا شده، هدف از آن اتکا به رهبری E۳ در راستای حفظ برجام است.

همچنین پس از نشست بروکسل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تخطی ایران از برجام را سرپیچی اساسی از توافق هسته‌ای نمی‌داند و تمایلی برای راه‌اندازی مکانیسم ماشه ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.