صفحه اصلی / استان ها / آب هست ولی کم است
آب هست ولی کم است

مدیر آبفای کرج

آب هست ولی کم است

کسب و کار نیوز: ‌مدیر آبفای کرج گفت: شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند تا تابستان را بدون قطعی جدی آب سپری کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, شهرام حافظ اظهار کرد: منابع آبی ما محدود است و این طور نیست که مردم فکر کنند به واسطه بارندگی‌های اول سال هر چقدر و به هر شکلی که بخواهند می‌توانند آب مصرف کنند.
وی ادامه داد: بدیهی است با افزایش دما میزان مصرف آب توسط مشترکین بالا می‌رود، به همین دلیل گاهی شاهد خالی شدن مخازن آب برخی نقاط شهر هستیم.
وی توضیح داد: به عنوان مثال طی چند روز گذشته شاهد خالی شدن مخزن تامین آب منطقه شاهین ویلا بودیم که همین امر باعث شد آب بخشی از مشترکین بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت قطع باشد.
این مسئول خاطر نشان کرد: آب مخازن شهر از تصفیه خانه شماره ۲ کرج تامین می‌شود و این تصفیه خانه برای هر مخزنی سهمیه ای دارد که به اندازه همان سهمیه آب را انتقال می‌دهد.
حافظ گفت: اگر میزان آب ورودی به مخزن کمتر از میزان مصرف باشد، شاهد خالی شدن مخزن و در نهایت قطعی آب مشترکین خواهیم بود.
وی اظهار کرد: قطعی برق چاه‌های شهر نیز یکی دیگر از عوامل قطع مقطعی آب است مثلاً دیشب حدود ۳۰ حلقه از چاه‌های منطقه کمالشهر به دلیل قطعی برق از مدار خارج شد که این امر باعث قطعی آب بخشی از ساکنان این منطقه است.
مدیر آبفای کرج گفت: شهروندان نباید جمله” آب هست ولی کم هست” را فراموش کنند. تصور نکنند میزان ذخایر آبی به قدری است که هرچقدر بخواهند می‌توانند آب مصرف کنند.
وی افزود: از مشترکین درخواست می‌شود در ساعات اوج گرما از روشن کردن لباسشویی، حمام کردن، آب دادن باغچه و … خودداری کنند تا بتوانیم تابستان امسال را با کمترین میزان قطعی آب بگذرانیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.