صفحه اصلی / سرخط خبرها / افت ۶۸ درصدی فروش پژو در خاورمیانه و آفریقا با خروج از ایران

افت ۶۸ درصدی فروش پژو در خاورمیانه و آفریقا با خروج از ایران

کسب و کار نیوز- فروش پژو فرانسه در منطقه خاورمیانه و آفریقا در نیمه نخست سال جاری میلادی ۶۸ درصد کاهش یافت که دلیل اصلی آن خروج این گروه خودروسازی از ایران به خاطر تهدید تحریم های آمریکا بود .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، به نقل از یوروپ آتونیوز، فروش گروه خودروسازی پژو ۱۳ درصد در نیمه اول سال جاری کاهش یافت چون پایین‌امدن تحویل خودروها در چین، آمریکای جنوبی و خاورمیانه بر تجارت خارجی آن فشار آورد و روند پیشرفت این خودروسازی را به چالش کشید .
این شرکت طی بیانیه ای اعلام کرد فروش در دوره زمانی ژانویه تا ژوئن از ۲٫۱۸ میلیون سال گذشته به ۱٫۹ میلیون خودروی سبک کاهش یافته است .
در اروپا ، بزرگترین بازار پژو، این شرکت افزایش ۰٫۳ درصدی در فروش داشت که سهم آن را به ۱۷٫۴ درصد در بازار اتومبیل رساند. بازاری که در کل ۲٫۵ درصد افت داشت .
افزایش فروش در اروپا به خاطر موفقیت مدل جدید سیتروئن C5 و C3 بوده است. سیتروئن ۰٫۳ درصد در بازار اروپا رشد داشت .
تجارت اوپل_واکسهال هم در اروپا افزایش داشت. اوپل فروش خود در روسیه را طی چند ماه آینده با مدل های زفیرا لایف و گرندلند ایکس از سر می گیرد.
سهم پژو در اروپا در نیمه اول سال ثابت بود.
ولی فروش پژو در سایر مناطق دنیا کاهش داشت. تحویل خودروهای این شرکت در چین ۶۱ درصد پایین آمده است. فروش پژو در منطقه آمریکای جنوبی ۲۹ درصد به خاطر رکود بازار آرژانتین کاهش یافت و ۶۸ درصد در منطقه خاورمیانه و آفریقا پایین آمد که دلیل اصلی آن خروج اجباری این گروه خودروسازی از ایران به خاطر تهدید تحریم های آمریکا بود .
گزارش نهایی فروش این خودرو سازی در نیمه اول سال، در ۲۴ جولای اعلام می شود

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.