صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / سقف تسهیلات مشاغل خانگی گروهی افزایش می‌یابد
سقف تسهیلات مشاغل خانگی گروهی افزایش می‌یابد

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و حمایت از مشاغل خانگی:

سقف تسهیلات مشاغل خانگی گروهی افزایش می‌یابد

کسب و کار نیوز - رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و حمایت از مشاغل خانگی اظهارداشت: سقف تسهیلات قابل پرداخت به اشخاص مستقل در بین سال‌های 1396 و 1397 برای هر نفر 20 میلیون تومان بود و امسال این سهم 50 میلیون تومان مصوب شد اما این سقف برای اشخاص پشتیبان همان 100 میلیون تومان است که پیشنهاد افزایش آن را مطرح کرده‌ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «مهناز امامدادی» امروز (سه شنبه) در جلسه این ستاد که با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی اشتغال وزارت کار، «اصغر نوراله زاه» رییس صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، گفت: سال گذشته ۶۵۲ هزار و ۸۶۶ نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کردند و برای ۲۷۲ هزار و ۴۸۱ نفر مجوز صادر و ۶۶ هزار و ۳۳۲ نفر تسهیلات دریافت کردند و در مجموع ۹۲ هزار و ۷۴۷ شغل ایجاد شد.
وی افزود: براساس آمار دریافتی بین سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ حدود ۱۶۵ هزار و ۳۲۶ شغل در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.
رییس ستاد ساماندهی مشاغل خانگی گفت: براساس اطلاعات سامانه کارا، از بهمن ۱۳۹۶ تا تیر ۱۳۹۸ حدوداً به ۱۷ درصد طرح‌های مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که پنج درصد تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی و عشایری مربوط به مشاغل خانگی است.
وی افزود: طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و لرستان اجرا شده است و در مجموع ۳۲ نشان تجاری و پنج هزار و ۸۱۴ شغل ایجاد شده است.
امدادی گفت: در زمینه رشته‌های صنایع غذایی محدودیت‌های زیادی وجود دارد و باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این نوع مشاغل را از فهرست مشاغل خانگی حذف کرده است و در این زمینه مکاتباتی با این وزارتخانه انجام داده‌ایم تا مشاغل مرتبط با صنایع غذایی امکان فعالیت در منازل را داشته باشند و ضروری است که وزارت بهداشت رشته‌های پیشنهادی را تا یک ماه آینده اعلام کند.
وی در ادامه اظهارداشت: اعطای تسهیلات به شاغلان دستگاه‌های دولتی یکی از موانع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان بیکار است و برخی دستگاه‌های اجرایی در حالی تسهیلات مشاغل خانگی را برای شاغلان خود مطالبه می‌کنند که قانون در این خصوص تکلیفی ندارد و اولویت پرداخت تسهیلات به افراد بیکار است.
گفتنی در ادامه این نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مصوب کرد که پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شاغلان دولتی به دلیل محدودیت منابع قرض الحسنه ممنوع است و وزیر این مطلب را در جمع خرنگاران اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.