صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / مسیر تردد مناسب برای ۹۴۹ خانوار عشایری آذربایجان غربی مهیا شد
مسیر تردد مناسب برای ۹۴۹ خانوار عشایری آذربایجان غربی مهیا شد

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی:

مسیر تردد مناسب برای ۹۴۹ خانوار عشایری آذربایجان غربی مهیا شد

کسب و کار نیوز: ‌مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: ۹۴۹ خانوار عشایری استان از مسیرهای مناسب برای تردد برخوردار شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌بهرام زینال زاده با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۲۹۱.۵ کیلومتر از ایل‌راه‌های این استان مرمت و بازسازی شده است، گفت: با مرمت این راه‌ها خانوارهای عشایری در شهرستان‌های ماکو، چالدران، ارومیه، شاهین دژ، میاندوآب، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد و نقده از راه‌های مناسب برای تردد برخوردار شدند.
وی اضافه کرد: با هدف بهبود راه‌های ارتباطی عشایری و برای اجرای طرح‌های مرمت و بازسازی مسیرهای ارتباطی عشایر ۱۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال تخصیص یافت.
زینال زاده با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به عشایر دارد، ساماندهی این مسیرها را در کمک به عشایر برای کوچ آسان‌تر به ییلاق و قشلاق و محرومیت‌زدایی آنها بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: بهبود وضعیت ایل‌راه‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های اداره کل امور عشایر آذربایجان‌غربی است که با اهتمام ویژه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.
مدیرکل امورعشایر آذربایجان‌غربی بیان کرد: احداث ۲ مورد آب‌نما در میاندوآب، احداث پل پنج متری در مهاباد، سنگ شکنی ۱.۶ کیلومتر در شاهین دژ از جمله طرح‌هایی بوده که برای رفاه بیشتر عشایر انجام شده‌اند.
وی ادامه داد: عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.
زینال زاده با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده است و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های ارومیه، چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس، پیرانشهر، اشنویه و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.