صفحه اصلی / استان ها / مرمت و پاکسازی ضلع شمالی گنبد سلطانیه
مرمت و پاکسازی ضلع شمالی گنبد سلطانیه

رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خبر داد:

مرمت و پاکسازی ضلع شمالی گنبد سلطانیه

کسب و کار نیوز: رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: قریب به 15 روز است که در مرحله پاک‌سازی ضلع شمالی گنبد سلطانیه هستیم که پس از اتمام کار به مرمت خواهیم پرداخت که تا اواخر مهرماه به طول خواهد انجامید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرموسی انیران با اشاره به مرمت و پاک‌سازی ضلع شمالی گنبد سلطانیه، اظهار کرد: مجموعه کل ارگ سلطانیه ۱۴ هکتار است که کاوش‌های صورت گرفته در ارگ قریب به یک هکتار را شامل می‌شود که این یک هکتار در ضلع شمالی گنبد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: دروازه شمالی در گذشته ورودی اصلی نبود و ضلع غربی ورودی اصلی گنبد بود، در حالی‌ که ورودی اصلی ضلع شمالی بوده و از قدیم‌الایام ورودی عمومی بوده است. این در حالی است که ورودی جنوبی، ورودی درباریان بوده است. البته هنوز ارتباط بین این دو دروازه را نمی‌دانیم و در صدد هستیم که از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور مجوز کاوش دروازه جنوبی را اخذ کنیم.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تصریح کرد: سمت شمالی ارگ شهر، از گنبد ارتفاع کمتری دارد و به همین دلیل فضاهای کاوش شده در ضلع شمالی از طریق پله به هم مرتبط بودند که در پیگردی‌های صورت گرفته، پله‌ها نمایان شد.
انیران یادآور شد: مردم شهرستان ما را مجاب و تشویق می‌کنند که قسمت‌های کاوش شده را مرمت کنیم که همین موضوع موتور محرک خوبی برای شروع کار برای ما است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.