صفحه اصلی / اصناف / بنگاه‌های اصناف از مشوق‌های دولتی برخوردار می‌شوند
بنگاه‌های اصناف از مشوق‌های دولتی برخوردار می‌شوند

بنگاه‌های اصناف از مشوق‌های دولتی برخوردار می‌شوند

بنگاه‌های دولتی و اصناف از ۲ مشوق دولتی “طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار” برخوردار می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی استان اردبیل با اشاره به تخصیص اعتبارات طرح کارورزی، گفت: کارفرمایان با جذب دانش آموختگان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی می‌توانند تا ۲ سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند. وی خاطر بیان کرد: پرداخت ماهیانه کمک هزینه طول دوره آموزش تا مبلغ هفت میلیون ریال بر اساس مدرک تحصیلی کارورز تا سه ماه و بیمه مسئولیت مدنی از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده در این طرح است. رحیمی افزود: طبق آئین نامه جدید طرح کارورزی با اصلاح شرایط کارورز و افزایش شرایط سنی، کارفرمایان می‌تواند آن دسته از افرادی که دستکم دارای مدرک کارشناسی و حداکثر دارای ۳۵ سال سن باشند را از این طریق جذب کنند.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی اردبیل همچنین اضافه کرد: طرح مهارت آمورزی در محیط واقعی کار، دیگر طرح در نظر گرفته شده؛ برای افراد فاقد مدرک دانشگاهی است که کارفرمایان با جذب افراد از این طریق، از قانون کار و تأمین اجتماعی معاف می‌گردند. وی با تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری گفت: با توجه به اینکه تنها ردیف تسهیلاتی مشخص در سال جاری از همین محل برای بنگاه‌های اقتصادی خواهد بود، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، همکاری لازم در جذب این منابع را داشته باشند. رحیمی با اشاره به اینکه برش دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص توزیع اعتبارات مشخص است، افزود: با توجه به مذاکرات انجام یافته در صورت جذب صد درصدی این تسهیلات امکان جذب سهم استان‌های دیگر نیز فراهم خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.