صفحه اصلی / سرخط خبرها / میانگین خاموشی برق در یزد کمتر از میانگین کشوری
میانگین خاموشی برق در یزد کمتر از میانگین کشوری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت

میانگین خاموشی برق در یزد کمتر از میانگین کشوری

کسب و کار نیوز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: میانگین خاموشی برق در یزد 13 برابر از میانگین کشوری پایین‌تر است و یزد کمترین خاموشی در کشور را دارد.

به‌گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “آرش نواب” در نشست خبری با اشاره به اینکه ۵۳ درصد مصرف برق استان یزد در حوزه صنعت است اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده این است که انرژی در استان یزد عمدتا تبدیل به صنعت می‌شود و از این نظر، یزد یک استان صنعتی است.
وی خاطرنشان کرد: میزان خاموشی برق در استان یزد به ازای هر مشترک در سال معادل ۶۸ دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری ۸۸۰ دقیقه ثبت شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: درصد تلفات شبکه برق استان یزد ۶٫۱ درصد بوده که میانگین کشوری آن ۱۰٫۳درصد است، درصد مشترکان صنعتی استان یزد نیز ۵۴ درصد و در کشور ۳۳٫۴ درصد است.
نواب عنوان کرد: رصد وضعیت و کنترل بار مشترکان طرف قرارداد با شرکت در طرح‌های ذخیره عملیاتی، رصد و کنترل بار مشترکان صنعتی استان و تعیین میزان همکاری آنها در کاهش لحظه‌ای بار شرکت توزیع، کنترل بار فیدر‌های کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون شده و ارائه برنامه زمان‌بندی روزانه مدیریت بار و اطلاع‌رسانی به مشترکان حساس صنعتی به‌صورت تماس تلفانی و ارسال پیامک از جمله اقدامات در حال انجام جهت مدیریت بار شبکه توزیع برق استان یزد به‌شمار می‌آید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه مجموع مگاوات مصرفی صنایع استان یزد ۳۱۵ مگاوات است، اظهار داشت: طبق آنچه انتظار می‌رود، باید بین ساعت‌های ۱۰ تا ۱۶ بتوانیم ۶۰ درصد از مصرف را کاهش دهیم و توقع کنترل ۱۸۹ مگاوات آن وجود دارد.
نواب در ارتباط با فرآیند مدیریت و کنترل بار صنایع استان در تابستان امسال گفت: اعلام کاهش بار به صنایع و کارخانه‌ها به‌صورت روزانه توسط امورها و نواحی و کنترل و رصد بار فیدرهای مربوط به صنایع مورد نظر به‌صورت لحظه‌ای توسط مرکز کنترل از نخسین اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی به امور جهت پیگیری مجدد کاهش بار به صنعت مورد نظر و همچنین رصد مجدد بار و اتخاذ تصمیمات مدیریتی در صورت عدم همکاری کارخانه مورد نظر توسط مرکز کنترل هم از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود تا بتوان مدیریت کامل را برطرف کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از کنترل بار فیدرهای کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون خبر داد و عنوان کرد: عقد تفاهمنامه با پژوهشگاه نیرو در خصوص تعویض، ارتقا و بهینه‌سازی موتورهای با راندمان بالا در کولرهای آبی از جمله اقدامات دیگری است که در راستای کاهش مصرف برق در استان انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.