صفحه اصلی / سرخط خبرها / سهم ۳ درصدی ایران از گردشگری خارجی

سهم ۳ درصدی ایران از گردشگری خارجی

کسب و کار نیوز- امروزه از گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا یاد می شود؛ صنعتی که به رغم ایجاد فرصت های شغلی فراوان عهده دار نقشی بی بدیل در توسعه پایدار کشورهاست .بدیهی است سابقه تمدنی، تاریخی و ویژگی های طبیعت ایران به گونه ای است که باید جز کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری باشد، اما اینکه چرا ما هم اکنون حتی شاهد پیشرفت میلیمتری در این صنعت نیستیم، به مجموعه مسائلی بر می گردد که باید مد نظر مجموعه حاکمیت و دولت قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، با این حال گفته می شود هفت درصد بناهای تاریخی و ظرفیت های گردشگری جهان در ایران قرار دارد، اما سهم کشور ما از گردشگران خارجی حتی کمتر از یک هزارم اعلام می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز چهارشنبه در آئین گشایش مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور در همدان بیان کرد: هفت درصد جاذبه های تاریخی و طبیعی جهان در ایران قرار دارد که اگر می توانستیم حداقل یک درصد سهم گردشگران را به خود اختصاص دهیم اتفاق بزرگی در حوزه گردشگری رخ می داد.

محمد امید افزود: کشورهای همسایه ایران در زمینه جذب گردشگر فعالیت های مؤثر و مثبت زیادی انجام دادند و ایران نیز می تواند با حفظ هویت و فرهنگ، اصول دینی نسبت به جذب گردشگر بیش از پیش فعال شود.

وی وضعیت استان همدان را در بسیاری از شاخص ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این استان در جذب منابع اشتغال کشور و کاهش نرخ بیکاری جز استان های پیشرو است که این وضعیت نشان از همراهی تیمی قوی با استاندار همدان دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در پیش گرفتن رویکرد ایجاد مراکز آموزشی و مهارت ورزی، با هدف آموزش تخصصی رشته های مختلف توسط فنی و حرفه ای، بسیار ارزشمند و پر اهمیت است.

امید اظهار داشت: به تازگی تفاهم نامه و قرارداد اجرایی آموزش تسهیل گری میان دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حضور معاون اول رئیس جمهوری در جهرم امضا شد.

وی افزود: براساس این قرارداد اجرایی در هفت مرکز دانشگاه پیام نور در استان های مختلف به فراخور ظرفیت آن منطقه، به صورت آزمایشی به دانشجویان و دانش آموختگان آموزش های کوتاه مدت مهارتی ارائه می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: این افراد پس از دریافت گواهی دوره آموزشی، زیر پوشش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم قرار می گیرند.

امید ادامه داد: این تفاهم نامه به منظور بهره مندی مهارت آموزان دانشگاه پیام نور از تسهیلات و منابع ارزان اشتغال پایدار روستایی و عشایری منعقد شده است.

وی بیان کرد: مشارکت و اداره مرکز آموزش هتلداری همدان توسط بخش خصوصی کار مبارکی است، چرا که درصدد محول کردن حوزه های مختلف به بخش خصوصی بوده، چرا که ظرفیت های فراوانی برای مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی در کشور مهیاست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.