صفحه اصلی / سرخط خبرها / سایپا پول بیمه‌ها را نداد
سایپا پول بیمه‌ها را نداد

بیمه مرکزی

سایپا پول بیمه‌ها را نداد

شرکت سایپا درحالی از مشتریان خود هزینه حق بیمه را دریافت کرده که پولی به شرکت‌های بیمه واریز نکرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بدهی هزارمیلیاردی شرکت‌های خودروساز به بیمه‌ها موجب شده تا روند صدور بیمه‌نامه برای خودروهای صفر به مشکل بخورد.

رویه همکاری شرکت‌های خودروساز با بیمه‌ها در گذشته به این صورت بود که خودرویی‌ها به ازای دریافت حق بیمه از مشتری و واریز آن به حساب بیمه، بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را در زمان تحویل خودرو، به مشتری ارائه می‌دادند.

اما مشکل جدیدی که برای مشتریان شرکت‌های خودروسازی به‌ویژه سایپا به‌وجود آمده این است که خودروساز با بهانه عدم صدور بیمه نامه شخص ثالث، از تحویل خودروهای صفر کیلومتر به مشتری خودداری می‌کند.

ماجرا از این قرار است که شرکت‌های بیمه از خودروسازی سایپا طلب بسیار زیادی دارند و تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که این طلب را دریافت نکنند، بیمه نامه‌ای هم به این خودروساز ندهند.

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی در واکنش به اخباری مبنی بر توقف صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر کیلومتر به دستور بیمه مرکزی، اعلام کرد: اولاً بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد و کار بیمه مرکزی راهبری و نظارت بر شرکتهای بیمه است.

زندی تصریح کرد: شرکت سایپا حق بیمه را از مردم دریافت کرده، اما به حساب شرکت‌های بیمه واریز نکرده است، این در حالی است که مردم در زمان بروز حادثه، خسارت خود را از شرکت‌های بیمه مطالبه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی با بیان اینکه شرکتهای بیمه از شرکت سایپا میلیاردها تومان طلب دارند، ابراز کرد: ما در حالی باید خسارت مشتریان را جبران کنیم که سایپا حق بیمه‌ای را که از مردم دریافت کرده به حسابمان واریز نمی‌‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

انعقاد ۳۰ قرارداد صادرات خدمات فنی مهندسی/ اعزام هیات‌های تجاری به عراق، سوریه و چین

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضا کریم‌ زاده، با بیان اینکه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.