با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا

طرح «نوآفرین» رونمایی شد

کسب و کار نیوز- طرح «نوآفرین» با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا از سوی وزارت ارتباطات و فناوری طالاعات رونمایی شده و از امروز رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طرح «نوآفرین» با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا از امروز رسماً آغاز به کار کرد تا با بهره‌گیری از سامانه‌ها، مربوطه شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات تسهیل شود. این رویداد امروز با حضور و معاون اول رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.
به گفته مسؤولان در طرح نوآفرین تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه‌ای برای استارتاپ ها وجود دارد و با احداث پارک اقتصاد دیجیتال، استارتاپ هایی که درآمد سالانه آنها به ۵۰۰ میلیون تومان برسد، می‌توانند با استفاده از امکانات این پارک‌ها درآمد خود را به پنج میلیارد تومان برسانند و به مرحله بلوغ رسیده و روی پای خود بایستند.
وزیر ارتباطات هدف از این طرح با عنوان ایران هوشمند و طرح‌های متعدد ذیل آن را ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال دانسته و تاکید کرده است استارتاپ‌ها به‌عنوان فوتون‌های روشن‌کننده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت. به اعتقاد او، برنامه «ایران هوشمند» با رویکرد ارتقای جایگاه اقتصاد دیجیتال، موجب تسهیل اتصال بخش خصوصی کشور به اقتصاد جهانی و رونق همکاری‌های منطقه‌ای شده و می‌تواند باطل‌السحر تحریم‌های یکجانبه و پروژه منزوی‌سازی ایران باشد.
در هفته آینده نیز وزرای ارتباطات آذربایجان، ترکیه، روسیه و ایران در تهران نشست چهارجانبه‌ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مشترک خواهند داشت که هدف آن حمایت از همکاری استارتاپ های این کشورها با یکدیگر در قالب رویدادهای مشترک و نیز ایجاد بازار مشترک ICT و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. این همکاری‌ها می‌تواند دانش فنی و توان رقابتی استارتاپ های ایرانی در بازارهای خارج از کشور را ارتقا بخشد و نقش مهمی در رونق کسب و کار دیجیتالی در ایران داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.