صفحه اصلی / استان ها / حکمرانی محلی فنی و حرفه ای باید برای افزایش مهارت افزایی ایجاد شود ‌
حکمرانی محلی فنی و حرفه ای باید برای افزایش مهارت افزایی ایجاد شود ‌

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

حکمرانی محلی فنی و حرفه ای باید برای افزایش مهارت افزایی ایجاد شود ‌

کسب و کار نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: حکمرانی محلی و آموزش محلی فنی حرفه ای برای افزایش مهارت افزایی ایجاد شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سلیمان پاک‌سرشت چهارشنبه ۱۹ تیرماه در آئین افتتاحیه مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور نقش آفرینی بخش خصوصی در این پروژه مهم دانست و بیان کرد: دو سال قبل در استان از این پروژه بازدیدی داشتم و وضعیت واقعاً اسفناکی داشت و به نتیجه رسیدن این پروژه همت زیادی می‌خاست اما در بین مسئولین استان این اراده برای تکمیل آن شکل گرفت گام دوم یعنی جذب و اعتماد بخش خصوصی به مراتب سخت‌تر بود.
وی با تاکید بر حضور و فعالیت بخش خصوصی در کشور، اظهار کرد: در جایی که بخش خصوصی می‌تواند حضور پیدا کند ارگان‌های دولتی نباید ورود پیدا کنند همچنین باید زمینه را آنقدر جذاب کنیم تا سرمایه گذار اعتماد کرده و در آن سرمایه گذاری کند ولی حضور بخش خصوصی در این پروژه مثال زدنی است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن اشاره به اینکه حکمرانی محلی و آموزش محلی فنی حرفه‌ای برای افزایش مهارت افزایی ایجاد شود، تصریح کرد: دوران اینکه مرکزی را تنها تأسیس و تجهیز کنیم و منتظر باشیم افراد به سراغ ما بیایند گذشته است بلکه الان زمانی است که ما باید به سراغ افراد برویم و این امر با کمک بخش خصوصی مدرن و جدید که با امکانات به روز به مراتب آشناتر هستند، محقق خواهد شد.
پاک‌سرشت بیان کرد: اطمینان داریم در آینده یکی از صنعت‌های بزرگ و توسعه یابنده صنعت گردشگری خواهد بود، در طی ۸ سال گذشته بیشترین سهم رشد اقتصادی در جهان به صنعت گردشگری مربوط بوده است؛ در نتیجه در حوزه‌ای ورود پیدا می‌کنیم که مزیت اصلی استان در دنیا است، این سرمایه گذاری فقط استانی و منطقه‌ای نیست بلکه با عیار ملی است.
وی ادامه داد: افتتاحیه امروز را به فال نیک می‌گیرم چون به اهمیت نیروی انسانی در این صنعت پی برده‌ایم و همچنین ائتلاف بخش خصوصی و دولت را در چنین کارهای بزرگی مهم می‌دانیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اینگونه پروژه‌ها و همکاری در بین مسئولین حکایت از این دارد که پذیرفته‌ایم توانمندی نیروی انسانی چقدر مهم است و از این پس بخشی از سرمایه گذاری‌های بیشتری به این سمت سوق داده خواهد شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: در گذشته این مرکز جزو بزرگترین مراکز فنی حرفه‌ای کشور بود و در دهه‌های مختلفی اداره فنی حرفه‌ای اینجا مستقر بوده در سال ۸۵ حس کردم با گام‌های خوبی که در استان‌های دیگر برداشته می‌شود شاید این محوریت از همدان برداشته شود به همین دلیل آغاز این پروژه را پیگیری‌کردیم.
حمیدرضا حاجی‌بابایی ادامه داد: در سال ۸۵ حدود دو هزار متر زمین با در نظر گرفتن ساختمانی ۷ طبقه بود برای این طرح انتخاب شد، در آن زمان در رسالت این کار شک وجود داشت، در نهایت در طراحی این ساختمان طبقات به ۳ طبقه رسید و از حدود سه سال قبل اعتبارات بسیار خوبی از بودجه‌های استانی به این پروژه تخصیص داده شد.
نماینده مردم همدان در مجلس نقش و مدیریت مدیرکل فنی حرفه‌ای استان را بزرگ‌تر از خود پروژه دانست و افزود: پروژه مرکز آموزش هتلداری و گردشگری به عنوان کاری ملی در کشور جایگاه مهمی دارد و شرایط گسترش را نیز داراست.
حاجی‌بابایی با ابراز اینکه جایگاه استان با این‌گونه پروژه‌ها به شدت رشد می‌کند، خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات در کشور نشان دهنده این است که اقتصاد کشور، اقتصاد بزرگی است در شرایط فعلی سختی زیاد داریم ولی امید به کشور بیشتر از این سختی‌ها است.
وی ضمن اشاره به شرایط فعلی ساختمان فنی و حرفه‌ای شهید مدنی مریانج اظهار کرد: این پروژه همیشه سرآمد بوده است ولی امروز این ساختمان نیاز به بازسازی دارد، برای این امر نیاز به کمک مسئولین استان داریم این مکان رو به رشد است، ولی نیاز به کار دارد.
امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه همدان پتانسیل و شتاب خوبی برای انجام کارهای بزرگ در همدان داریم، ادامه داد: ایجاد و افتتاح چنین مرکز پیشرفته‌ای در سطح کشور بی نظیر است و این پروژه باید ملی شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نجات کشور در مهارت گرایی است و این امر باید توسعه پیدا کند زیرا این مهارت‌زایی تولید ثروت می‌کند.
وی با اشاره به پیشرفت گردشگری در همدان اظهار کرد: دنیا متوجه همدان شده، از این راه شغل‌های پنهان زیادی ایجاد شده و درآمد و شغل پایدار زیادی از این صنعت در آینده خواهیم داشت.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.