صفحه اصلی / سرخط خبرها / مراکز گردشگری ری رها شده‌اند
مراکز گردشگری ری رها شده‌اند

مراکز گردشگری ری رها شده‌اند

کسب و کار نیوز :عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش گفت: مراکز تاریخی و گردشگری ری رها شده اند و امکانات بسیار ضعیفی دارند که نیازمند رسیدگی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, حسن خلیل‌آبادی شامگاه دوشنبه در سی و هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: در بسیاری از نقاط جهان مراکز صنعتی به مراکز گردشگری هم تبدیل می شود اما در منطقه ری برعکس است.
وی تصریح کرد: کارخانه سیمان در جوار کوه بی بی شهربانو واقع شده که هشت واحد از کار افتاده این کارخانه قابلیت موزه و مرکز گردشگری را دارد.
عضو شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه تردد کامیون ها و گودبرداری کارخانه سیمان موجب آلایندگی منطقه شده است، افزود: موضوع رسیدگی به معضلات معادن سیمان و مشکلات این حوزه به زودی با برگزاری جلسه ای در تهران با حضور مسئولان بررسی می شود.
وی با بیان اینکه فضای گردشگری بی بی شهربانو نیاز به احیا دارد، گفت: کارخانه سیمان بدون پذیرش مسئولیت اجتماعی کوه بی بی شهربانو را می بلعد.
به گزارش ایرنا، وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) و امامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی و…. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
هم اکنون ۳۹ اثر از مجموع ۱۹۷ اثر تاریخی شهرستان ری ثبت ملی شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.